آیا باید در طی عمل لیزیک بیدار باشم؟

آیا عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی با بی حسی موضعی قابل انجام است؟

عمل جراحی لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی معمولاً کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و با بحسی موضعی با ریختن قطره های بی حس کننده قابل انجام است. انجام این عمل ها نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. مدت زمان انجام  لیزر که به قرنیه تغییر شکل می دهد به طور معمول برای هر چشم کمتر از یک دقیقه طول می کشد.
بیهوشی عمومی  در طی هر نوع جراحی خطرات خاص خود را دارد. از طرفی در این عمل ها، مزایای قابل توجه ای ندارد. همچنین هزینه لیزیک را نیز افزایش می دهد.
اگرنگران هستید که در حین عمل مضطرب شوید، جراح لیزیک قبل از جراحی به شما آرام بخش یا داروی دارهای دیگری می دهد تا به شما کمک کند آرام باشید. استفاده از آرامبخش ملایم در عمل های لیزری عیوب انکسار امری معمول است.
اکثر بیماران از سرعت عمل لیزیک خود متعجب می شوند و احساس می کنند که عمل بسیار راحت تر و آسان تر از آن چیزی بود که تصور می کردند.  استرس فضای اتاق عمل نیز از آنچه انتظار داشتند بسیار کمتر بود.

جراحیهای چشم