آیا عمل لیزیک یا لازک نیاز به بی هوشی دارد؟

آیا در طی عمل لیزیک، لازک، پی آرکی، فمتو لیزیک یا اسمایل باید بیدار باشم؟

جراحی لیزیک یکی از رایج ترین انواع جراحی لیزری چشم (لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) است که امروزه انجام می شود. این جراحی ها برای درمان انواع مختلفی از عیوب انکساری، از جمله میوپی  (نزدیک بینی)، هایپروپی  (دوربینی )، آستیگماتیسم (بینایی کج و معوج) و پیر چشمی استفاده می شوند. به طور واضح،  یکی از سوالات متداول بسیاری از افراد در مورد این روش ها این است  که "آیا  در طی جراحی لیزیک بیدار هستم؟"
بله ، شما برای کل مراحل جراحی اصلاح چشم با لیزر بیدار خواهید بود. بعضی از افراد تصور می كنند كه تحت یك عمل جراحی قرار می گیرند كه بیهوشی داده می شوند و به خواب می روند. با این وجود، برخلاف سایر جراحی ها، انجام جراحی لیزر فقط چند دقیقه طول می کشد و نیاز به بی هوشی عمومی ندارد. جراحی لیزیک معمولاً کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. لیزری که به قرنیه تغییر شکل می دهد به طور معمول برای هر چشم کمتر از یک دقیقه روشن می شود.
بیهوشی عمومی (به خواب رفتن) در طی هر نوع جراحی خطرات خاص خود را دارد و در مورد جراحی های لیزری چشم، بدون اضافه کردن مزایای قابل توجه، هزینه جراحی را افزایش می دهد.
همچنین لازم نیست نگران بیدار بودنتان باشید. جراح لیزر چشم قبل از شروع جراحی لیزر، از قطره های چشمی بی حسی موضعی برای بی حس شدن چشم استفاده می کند. بنابراین در حین عمل احساس درد نخواهید کرد. برای کمک به آرامش و راحتی شما، در حین عمل جراح و تیم جراحی به شما توضیح می دهند که در هر لحظه چه کاری انجام می دهند . اگر می ترسید در حین عمل مضطرب شوید ، جراح لیزیک قبل از جراحی به شما آرام بخش یا داروی آرامبخش ملایمی می دهد تا به شما کمک کند تا آرام باشید. استفاده از آرامبخش ملایم با لیزیک معمول است.
کل زمان عمل برای انجام جراحی هر دو چشم خیلی طولانی نیست. بسیاری از افراد تعجب می کنند که عمل لیزیک چقدر تند، سریع و بدون درد انجام شد و حتی اگر قبل ازعمل هم ترس و نگرانی داشته باشند، بعد از اتمام عمل از انجام این کار خوشحال هستند. در بسیاری از موارد، بیماران  دیگر هرگز نگران استفاده ازعینک و یا لنز تماسی نخواهند بود!
اکثر بیماران از سرعت عمل لیزیک خود متعجب شده و  بعد از عمل احساس می کنند که بسیار راحت تر و کم استرس تر از آنچه انتظار داشتند، بود.

جراحیهای چشم