عدسی های پلی کربنات

مواد سازنده این عدسی ها در سالهای 1970 برای مقاصد فضا هوا بکار می رفتند و اخیرا برای لبه های کلاه ایمنی فضانوردان و پنجره ماهواره ها استفاده می شوند. به علت سبکی و مقاومت در برابر ضربه، استفاده از عدسی های پلی کربنات برای عدسی های عینک از اوایل سالهای 1980 شروع شد.

polycarbonate lenses eyeglasses عینک های پلی کربنات

پس از آن، عدسی های پلی کربنات به عنوان عدسی استاندارد در عینک های ایمنی، عینک های ورزشی و عینک های اطفال بکار رفتند. از آنجاییکه این عدسی ها نسبت به عدسی های پلاستیکی معمولی شانس کمتر برای شکستن دارند، برای عینک های بدون فریم که عدسی با سوراخی به دسته عینک پیچ می شود، عدسی های پلی کربنات انتخاب مناسبی هستند. زمانیکه دلواپس ایمنی چشم ها هستیم،  معمولا عدسی های پلی کربنات بهترین انتخاب برای عینک های طبی، آفتابی و ورزشی است.

عدسی های پلی کربنات نسبت به عدسی های پلاستیکی معمولی نازکتر و سبکتر هستند. همچنین در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش نور خورشید 100% محافظت دارند و در مقایسه با عدسی های شیشه ای یا پلاستیکی در مقابل ضربه ده برابر مقاومترند. ترکیبی از سبکی، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاومت در برابر ضربه این عدسی ها را تبدیل به انتخابی عالی برای عینک کودکان و عینک های ایمنی می کند. اگر بر روی عدسی های پلی کربنات پوشش آنتی رفلکس به کار رود، وضوح دید بهتری خواهند داشت. پوشش آنتی رفلکس انعکاس های نوری مزاحم  به خصوص موقع رانندگی شبانه و نور کم  و سایر موقعیت هایی که پخش نور زیاد است را حذف کرده و باعث دید بهتر می شود.

فیلم عینک با عدسی پلی کربنات polycarbonate eyeglass lenses video

جراحیهای چشم