علائم گلوکوم یا آب سیاه Glaucoma Symptom

علائم گلوکوم چه هستند؟

علائم گلوکوم اولیه زاویه باز

اکثر افراد مبتلا به این نوع گلوکوم هیچگونه علائمی ندارد. شما ممکن است تا مراحل انتهایی بیماری متوجه از دست دادن بیناییتان نشوید. نیمی از افراد مبتلا به گلوکوم از بیماری خود آگاه نیستد و زمانیکه متوجه از دست دادن بینایی می شوند ، دچار آسیب شدید چشم شده اند.

از آنجایی که این بیماری بدون سر و صدا بینایی فرد را از بین می برد، به آن "دزد خاموش بینایی" می گویند. با معاینات منظم چشم پزشکی شما از وجود این بیماری مطلع خواهید شد. چشم پزشک فواصل زمانی معاینات را به شما خواهد گفت.

از بین رفتن میدان بینایی در گلوکوم glaucoma symptom

علائم گلوم حاد زاویه بسته

افرادیکه در معرض خطر ابتلا به گلوکوم زاویه بسته هستند، معمولا قبل از حمله هیچ علامتی ندارند. بعضی علائم اولیه حمله گلوکوم شامل تاری بینایی، هاله بینی اطراف نورها، سردرد خفیف یا چشم درد است. این افراد باید در اولین فرصت ممکن ویزیت چشم پزشکی شوند. علائم حمله حاد گلوکوم به شرح زیر است:

• درد شدید چشم یا پیشانی
  • قرمزی چشم
  • کاهش یا تاری دید
  • دیدن رنگین کمان یا هاینه اطراف نورها
  • تهوع

علائم گلوکوم با فشار طبیعی

در بیماران مبتلا به گلوکوم با فشار نرمال، فشار چشم در محدوده طبیعی است؛ اما علاتمی مثل پیدایش نقاط کور در میدان بینایی و آسیب عصب ینایی که دال برگلوکوم است، دارند.

افراد مشکوک به گلوکوم

بعضی افراد علایمی دال بر آسیب ناشی از گلوکوم ندارند، اما فشار چشم بالا دارد (فشار داخل چشمی بالا). این افراد مشکوک به گلوکوم هستند و شانس بالای ابتلا به آب سیاه دارند و باید تحت نظر چشم پزشک باشند.

فیلم فشار داخل چشم بالا Ocular Hypertension video