علائم گلوکوم یا آب سیاه Glaucoma Symptom

علائم گلوکوم چه هستند؟

علائم گلوکوم اولیه زاویه باز

اکثر افراد مبتلا به این نوع گلوکوم هیچگونه علائمی ندارد. شما ممکن است تا مراحل انتهایی بیماری متوجه از دست دادن بیناییتان نشوید. نیمی از افراد مبتلا به گلوکوم از بیماری خود آگاه نیستد و زمانیکه متوجه از دست دادن بینایی می شوند ، دچار آسیب شدید چشم شده اند.

از بین رفتن میدان بینایی در گلوکوم glaucoma symptom

از آنجایی که این بیماری بدون سر و صدا بینایی فرد را از بین می برد، به آن "دزد خاموش بینایی" می گویند. با معاینات منظم چشم پزشکی شما از وجود این بیماری مطلع خواهید شد. چشم پزشک فواصل زمانی معاینات را به شما خواهد گفت.

علائم گلوم حاد زاویه بسته

افرادیکه در معرض خطر ابتلا به گلوکوم زاویه بسته هستند، معمولا قبل از حمله هیچ علامتی ندارند. بعضی علائم اولیه حمله گلوکوم شامل تاری بینایی، هاله بینی اطراف نورها، سردرد خفیف یا چشم درد است. این افراد باید در اولین فرصت ممکن ویزیت چشم پزشکی شوند. علائم حمله حاد گلوکوم به شرح زیر است:

1. درد شدید چشم یا پیشانی
  2. قرمزی چشم
  3. کاهش یا تاری دید
  4. دیدن رنگین کمان یا هاینه اطراف نورها
  5. سردرد
  6. تهوع
  7. استفراغ

علائم گلوکوم با فشار طبیعی

در بیماران مبتلا به گلوکوم با فشار نرمال، فشار چشم در محدوده طبیعی است؛ اما علاتمی مثل پیدایش نقاط کور در میدان بینایی و آسیب عصب ینایی که دال برگلوکوم است، دارند.

افراد مشکوک به گلوکوم

بعضی افراد علایمی دال بر آسیب ناشی از گلوکوم ندارند، اما فشار چشم بالا دارد (فشار داخل چشمی بالا). در بعضی افراد هم تغییرات عصب بینایی یا میدان بینایی مشابه آنچه که در بیماران گلوکومی دیده می شود، وجود دارد. این افراد همه علائم گلوکوم را ندارند.  این افراد مشکوک به گلوکوم هستند و شانس بالای ابتلا به آب سیاه دارند و باید تحت نظر چشم پزشک باشند.

فیلم فشار داخل چشم بالا Ocular Hypertension video