توصيه هاي قبل از عمل جراحي پیوند قرنیه

توصيه هاي قبل از عمل جراحي پیوند قرنیهپس از تصمیم به انجام عمل پیوند قرنیه  و تائید پزشک معالج، با پرداخت هزینه چشم به حساب بانک چشم جمهوری اسلامی ایران در نوبت پیوند قرار می گیرید. این هزینه جهت تهیه و آماده سازی قرنیه دهنده و برای انجام آزمایشات لازم از قبیل ایدز، هپاتیت و …. بر روی چشم دهنده است و خود چشم اهدائی و رایگان است.

  1. فیش بانکی به انضمام فرم پیوند که توسط پزشک معالج پر شده توسط بیمارستان محل عمل، به بانک چشم فاکس می شود.
  2. در صورتیکه می خواهید از بیمه در مانی استفاده کنید؛ تلفنی در مورد لزوم آوردن معرفینامه بیمه با بیمارستان محل عمل تماس بگیرید. در صورت نیاز به صدور معرفینامه توسط بیمه  بهتر است که روز قبل از عمل با در دست داشتن معرفینامه پزشک معالج  و کارت ملی، شناسنامه و دفترچه بیمه به اداره بیمه مربوطه مراجعه و معرفینامه برای کلینیک یا بیمارستان محل عمل دریافت کنید.
  3. در صورتیکه پزشک معالج لازم بداند، یکی دو روز قبل از عمل آزمایشات خون و ادرار را در یکی از درمانگاه ها و یا بیمارستانهای نزدیک محل سکونت خود انجام و جواب آن را روز عمل به کلینیک یا بیمارستان بیاورید.
  4. روز قبل از عمل استحمام کنید و لبه پلک ها را با شامپو بچه کاملا تمیز کنید. بهتر است که آقایان صورت خود را اصلاح کنند.
  5. در روز عمل ، خانم ها از آرایش بخصوص آرایش چشم اجتناب نمایند.
  6. حتما در روز عمل، همه داروهائي را که به علت ساير بيماريها مثل بیماری قند، فشار خون،‌ناراحتي قلبي و ..... مصرف مي کرده ايد، مصرف کنيد.
  7. در صورتي که عمل شما در شيفت عصر انجام مي گيرد، با نظر پزشک صبحانه بخوريد و در صورتي که در شيفت صبح باشد نيز ،با صلاحديد پزشک بهتر است صبحانه نخوريد.
  8. در روز عمل یک ساعت قبل از عمل به بیمارستان یا کلینیک مراجعه و پذیرش می شوید.
  9. ۱۰- پس از ورود به بخش لباس مخصوص اتاق عمل می پوشید و در صورت نیاز به عمل همزمان آب مروارید، پرستار چند بار قطره های گشاد کننده مردمک در چشم شما می ریزد.
  10. حدود نیم ساعت بعد به همراه پرستار به اتاق عمل می روید.
  11. پس از دراز کشیدن روی تخت اتاق عمل؛ بسته به وضع عمومی شما و صلاحدید پزشک معالج؛ بی هوش می شوید و یا با تزریق آمپول  بی حسی  ، ‌چشمتان كاملا بي‌حس و بی حرکت مي‌شود و شما در طول عمل احساس درد نخواهيد كرد.

جراحیهای چشم