بهترین جراح آب مروارید

نحوه انتخاب جراح آب مروارید

نحوه انتخاب بهترین جراح آب مروارید

 وقتی زمان جراحی آب مروارید فرا رسید، انتخاب جراح چشم مناسب تصمیمی مهم است که می تواند تفاوت بین یک نتیجه قابل قبول و یک نتیجه عالی را ایجاد کند. یافتن یک جراح باتجربه و موفق آب مروارید در صورتی اهمیت مضاعفی دارد که بخواهید بعد از عمل نیاز خود را به عینک کاهش دهید.

رهایی از عینک بعد از جراحی آب مروارید نیاز به استفاده از لنزهای داخل چشمی ممتاز premium intraocular lenses (IOLs) دارد که ممکن است جراح آب مروارید شما را مجبور به داشتن تخصص و تجربه خاصی با این نوع  لنزها کند تا نتیجه خوبی داشته باشد.

جراح آب مروارید شما کدام نوع لنز را انتخاب می کند؟

لنز های تک کانونی متداول معمولاً قدرت بینایی بسیار خوبی برای رانندگی و سایر کارهای بینایی در فواصل دور را  فراهم می کنند، اما اگر این نوع لنزهای داخل چشم را انتخاب کنید، پس از جراحی آب مروارید معمولاً به عینک مطالعه نیاز خواهید داشت. در صورت انتخاب  لنزهای تک کانونی معمولی  موقع جراحی آب مروارید شما می توانید به روش مونوویژن، نیاز خود به عینک را کاهش دهید؛  اما این بدان معنی است که فقط یکی از چشم های شما اجسام دور را به وضوح می بیند.
اکثر افراد بعد از جراحی آب مروارید می خواهند کمتر به عینک  وابسته باشند یا نیاز به عینک نداشته باشند. این تقاضا منجر به تکامل و تولید لنزهای مدرن شده است که می توانند بینایی را در هر مسافتی اصلاح کنند. این لنزهای داخل چشمی برتر لنز اصلاح کننده پیرچشمی نامیده می شوند و نیاز به تخصص ویژه جراح آب مروارید دارند.
بیشتر بیمه نامه های خصوصی درمانی هزینه جراحی استاندارد آب مروارید را با لنزهای تک کانونی معمولی تأمین می کنند. اگر می خواهید یک لنز چند کانونی اصلاح کننده پیرچشمی یا  لنز متناسب داشته باشید ، این کار نیاز به پرداخت هزینه اضافی از جیب برای این لنزهای داخل چشمی برتر است.
همچنین لازم است یک جراح آب مروارید پیدا کنید که این فناوری جدید را پذیرفته باشد و با استفاده از این لنزهای پیشرفته برای جراحی آب مروارید راحت باشد.

انتخاب جراح آب مروارید برای روشهای استاندارد

جراحی آب مروارید به قدری رایج است که احتمالاً دوستان، همسایگان یا اقوامی دارید که تحت این عمل قرار گرفته اند. وقتی خودتان به جراحی احتیاج دارید، می توانید از آنها پرس و جو کنید.

در اینجا چند سوال برای پرسیدن کسی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته است وجود دارد:

  •      آیا کارکنان جراح آب مروارید در تمام مراحل کار دوستانه و خوش برخورد بودند؟
  •      آیا آنها صورتحساب ها را به طور کامل و واضح توضیح داده اند؟
  •      آیا جراح آب مروارید شما برای توضیح روش، از جمله عوارض احتمالی، وقت صرف کرده است؟
  •      آیا از همه گزینه ها، از جمله انواع لنزهای موجود، کاملاً آگاه شده اید؟
  •      آیا در مورد لنزهای برتر بحث شده است؟
  •      آیا نتیجه موفقیت آمیز بود؟ اگر نه، چرا که نه؟
  •      آیا در صورت لزوم مراقبت های پیگیری به موقع انجام شد؟

با مرتب سازی بر اساس توصیه های دوستان و خانواده، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید. همچنین در نظر داشته باشید از اپتومتریست یا چشم پزشک خود که تشخیص اولیه آب مروارید را انجام داده است، برای گرفتن توصیه استفاده کنید.
وقتی اولین قرار ملاقات خود را با یک جراح آب مروارید تعیین می کنید، دیگر لازم نیست حتماً در همان جلسه تصمیم نهایی را بگیرید. وقت بگذارید و سوالات زیادی را از جراح و کارمندان بپرسید و اطمینان حاصل کنید که این شخصی است که شما برای عمل خود می خواهید.
ممکن است بخواهید مرکز جراحی را نیز بررسی کنید.به طور طبیعی ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مرکز جراحی انتخابی شما استانداردها و دستگاه های لازم و پرسنل مجرب برای این کار را داشته باشد.
سوالاتی که می توانید از جراح آب مروارید بپرسید عبارتند از:
    تاکنون عمل چند بیمار را با این روش انجام داده اید؟
   آیا مرکز جراحی تجهیزات امکانات کافی برای انجام عمل را دارد.
جراح آب مروارید یا یکی از کارمندان وی همچنین باید اطلاعات و توضیحات مربوط به روش جراحی، عوارض احتمالی جراحی آب مروارید و کارهایی که برای آماده شدن برای جراحی باید انجام دهید را به شما بدهد.

انتخاب جراح آب مروارید برای لنزهای برتر

اگر علاقه به لنزهای ویژه  دارید که می توانند پیرچشمی را اصلاح کرده و نیاز شما به عینک مطالعه را بعد از جراحی کاهش دهند، حتما از جراح بپرسید که آیا به طور معمول از این لنزها استفاده می کند یا خیر.

لنزهای اصلاح کننده پیرچشمی که تائیدیه سازمان دارو و عذای امریکا  FDA برای استفاده در جراحی آب مروارید  را دریافت کرده اند و مورد تائید همه چشم پزشکان معتبر دنیا هستند، عبارتند از: لنز های سه کانونه جدیدی مانند لنز شرکت زایس آلمان (Zeiss AT Lisa)، لنز FineVision شرکت PhysIOL بلژیک، لنز پان اپتیکس شرکت آلکان آمریکا (Panoptix)،لنز سیمفونی شرکت AMO آمریکا و همچنین لنز های چند کانونه قبلی مثل  ReSTOR, ReZoomو لنز تطابقی   Crystalens  که به عنوان لنز های خاص شناخته میشوند
 این لنز های چند کانونی برای عملکرد مناسب و دقیق نیاز به قرار دادن دقیق و مرکزیت در ارتباط با مردمک چشم دارند. به همین دلیل ، در صورت انتخاب این نوع لنزهای  اصلاح کننده پیرچشمی، باید جراح بسیار متبحر باشد و یا بسیاری از جراحان دقت عمل جراحی آب مروارید با لیزر را توصیه می کنند.
حتی اگر در محل مناسب درون چشم قرار بگیرد، لنزهای چند کانونی گاهی اوقات باعث روشنایی خیره کننده و هاله های شب می شوند. درمورد معاینه چشم و مشاوره قبل از جراحی حتماً این احتمال را با جراح آب مروارید کاملاً در میان بگذارید.
با وجود اینکه شما می دانید که جراح آب مروارید روش درستی را برای لنز های برتر در نظر می گیرد،  اما ذکر نکات زیر ضروری است:

    هیچ تضمینی برای "دید کامل" ارائه نمی شود.
    به شما گفته می شود که برای برخی از کارها و شرایط خاص ممکن است هنوز هم نیاز به استفاده از عینک داشته باشید.
    به شما توصیه می شود انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید.
    جراح شما باید برای پیگیری مشکلات یا عوارض بعد از جراحی برنامه پیگیری خوبی داشته باشد.
    به شما توصیه می شود که ممکن است به روشهای بهبودی مانند اصلاح آستیگماتیسم نیاز باشد و این موارد، از جمله هزینه های اضافی احتمالی، به طور کامل توضیح داده می شود.
در حالی که لنزهای برتر نوآوری عمده ای در جراحی آب مروارید هستند، تصمیم برای انجام عمل آب مروارید با لنز ممتاز فقط به خود شما بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری، تمام اطلاعات موجود در مورد این لنزها را در نظر داشته باشید.
انتخاب هر لنزی ممکن است برای همه افراد مفید نباشد و پس از معاینه و بررسی کامل، جراح با تجربه،  شما را در انتخاب لنز مناسب یاری خواهد کرد. جراح آب مروارید شما باید اطمینان حاصل کند که این موضوع را درک کرده اید.
همه جراحان آب مروارید که لنزهای ممتاز را به کار می برند  با Iلنز استاندارد مهارت دارند. با این حال ، همه جراحانی که لنز استاندارد را در چشم کار می گذارند ، ازلنزهای برتر استفاده نمی کنند. اگر جراح شما ترجیح می دهد از لنزهای ممتاز استفاده نكند، دلیل آن را بپرسید و سپس از جراحی كه این نوع لنز را استفاده می كند نظر دوم را بگیرید.
همچنین می توانید با بررسی لیست های عضویت آنلاین یا فهرست سازمان های حرفه ای مانند آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) یا انجمن جراحی آب مروارید و انکساری آمریکا (ASCRS)  و اروپا و مدارج علمی و مدارک جراح آب مروارید  به توانایی جراح پی ببرید.
همچنین ، موقعیت احساس راحتی خود را در نظر داشته باشید: آیا شما شخصی هستید که به طور معمول از آخرین فن آوری استفاده می کنید، یا معمولاً رویکردی "امتحان شده و درست" را که برای چندین سال استفاده شده است ترجیح می دهید.
شما باید بتوانید روی جراح آب مروارید خود حساب کنید تا شما را راهنمایی کند که دقیقاً کدام روش متناسب با نیازها و شخصیت شمااست.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم