رژیم غذایی بعد از لیزیک

بهترین مواد غذایی برای خوردن بعد از لیزیک کدامند؟

غذایی که می خورید بر سلامت کل بدن شما تأثیر می گذارد. چشم های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ آنچه مصرف می کنید می تواند به سلامت بینایی شما کمک کند. این مطلب را مطالعه کنید تا بدانید چه غذاهایی می توانند پس از لیزیک و سایر جراحی های لیزری اصلاح عیوب انکساری برای چشم شما مفید است  و برای سلامتی چشم چه غذاهایی بهتر است. جراحی لیزری اصلاح عیوب انکساری یا اصلاحاً عمل حذف عینک شامل لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی، ترانس پی آر کی و ... است.

چند غذای عالی بعد از جراحی لیزری اصلاح عیوب انکساری

LASIK and foods لیزیک و غذابر خلاف سایر عمل های جراحی که نمی توانید قبل یا بعد از عمل خود غذا بخورید، عمل جراحی لیزری اصلاح عیوب انکساری اینگونه نیست. توصیه می شود قبل از عمل جراحی لیزیک یک وعده غذایی سبک بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید. خوردن غذا درست بعد از لیزیک نیز خوب است، اما سعی کنید غذاهای سالم مصرف کنید.

برخی از بهترین چیزها برای خوردن بعد از لیزیک عبارتند از:

پروتئین

ثابت شده است که آمینو اسیدهای موجود در پروتئین به بازسازی بافت و ترمیم زخم کمک می کنند. برخی از خوراکی های عالی شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و آجیل است. همچنین اکثر ماهی ها دارای مقادیر زیادی اسید چرب امگا 3 هستند که تصور می شود باعث بهبود خشکی چشم می شود.

ویتامین ها

مصرف ویتامین های مناسب می تواند به بهبودی کمک کند. به طور خاص، مطالعات نشان داده است که ویتامین C (همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود) می تواند بهبود زخم را تسریع کند. شما می توانید قرص های ویتامین C مصرف کنید ، یا غذاهایی مانند فلفل زرد شیرین، کلم پیچ و کیوی هایی که حاوی این آنتی اکسیدان قوی هستند را مصرف کنید.

چربی های سالم

برخی از چربی ها برای شما مضر هستند، اما برخی دیگر فوق العاده مفید هستند. آووکادو، لبنیات پرچرب، ماهی های چرب، روغن زیتون، شکلات تلخ، مغزها و آجیل منابع خوبی برای چربی سالم هستند. شما ممکن است با مصرف متوسط این غذاها بتوانید التهاب را کاهش دهید.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها گلوکز را تأمین می کنند که منبع اصلی انرژی بدن شما است. کربوهیدرات های پیچیده، از جمله غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر، دارای مواد مغذی هستند که از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کنند. از مصرف شکر، یک کربوهیدرات تصفیه شده که باعث احساس خستگی می شود خودداری کنید.

جراحان اصلاح بینایی لیزر به بیماران لیزیک خود می گویند پس از جراحی به خانه برگردند و تا پایان روز استراحت کنند. به همین دلیل، بهتر است قبل از عمل برای تهیه وعده غذایی سالم پس از لیزیک خود اقدام کنید.

غذاهای برتر برای سلامت چشم

 eye and nutrition تغذیه سالم چشمهنگامی که با انجام عمل لیزیک به دید واضح دست یافتید، احتمالاً احساس انگیزه بیشتری برای محافظت از سلامت بینایی خود خواهید داشت. یک راه آسان برای انجام این کار، خوردن غذاهایی است که برای چشم شما مفید هستند. اگرچه در طی بهبودی لیزیک خوب غذا خوردن مفید است، اما با ایجاد تغییرات جزئی در رژیم روزمره، فواید مهم آن را خواهید دید.

به عنوان مثال ، سبزیجات برگ دار حاوی لوتئین و زئاگزانتین هستند که مواد مغذی موجود در چشم های سالم هستند و ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را کاهش دهند. مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از اسید چرب امگا 3 همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشم را کاهش دهد. در مورد ویتامین C نیز می توان همین حرف را زد.

حبوبات حاوی روی هستند که ممکن است از چشمان شما در برابر نور آسیب رسان محافظت کند. در آخر، میوه ها و سبزیجات به رنگ نارنجی حاوی بتاکاروتن هستند. ماده مغذی که می تواند بینایی شبانه را پشتیبانی کند. با این گزینه ها و سایر گزینه های سالم موجود، به راحتی می توانید غذاهایی را مصرف کنید که از چشمان شما محافظت می کنند.

جراحیهای چشم