دوره بهبودی عمل لیزیک

بعد از جراحی لیزر چشم چقدر طول می کشد تا بینایی بهبود یابد؟

زمان بهبودی عمل لیزیک LASK recovery timeیکی از مزایای اصلاح عیوب انکساری با جراحی لیزر این است که، در بیشتر موارد، بهبودی نسبتاً سریع است.  بلافاصله پس از لیزیک، لازک یا سایر روش های مشابه، بینایی چشم شما شروع به بهبود می کند.  روز بعد از جراحی، جراح چشم  بینایی شما را آزمایش می کند و بررسی می کند که چشمان شما آنطور که باید در حال بهبود است. در بیشتر موارد، شما می توانید یک روز پس از عمل به کار خود برگردید و همچنین رانندگی کنید.
اگر عمل فوتوريفرکتيو کراتکتومي يا PRK داشته باشید، بهبودی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. این به این دلیل است که یک لایه نازک و سطحی از سلولهای قرنیه برداشته می شود (به جای اینکه به عنوان فلپ مانند LASIK یا LASEK جایگزین شود). سلول ها دوباره رشد می کنند، اما انجام این کار چند روز طول می کشد. این باعث می شود تا مدت زمان لازم برای بازگشت راحت و ایمن به کار و رانندگی به تعویق بیفتد.
برای چندین هفته یا حتی ماه ها پس از جراحی لیزر چشم،  تاری دید یا تغییر دید چشم طبیعی است. همچنین ممکن است چشم های شما خشک باشد، یا در اطراف چراغ ها شاهد نورخیره کننده یا هاله باشید.
به مدت شش ماه یا بیشتر پس از جراحی لیزر، شما می بایست برای معاینه منظم با پزشک چشم خود برای بررسی وضعیت چشمتان برنامه ریزی کنید. در بیشتر موارد، حدود شش ماه پس از جراحی بینایی ثابت و واضح است. اگر بعد از جراحی خشکی چشم یا سایر اختلالات بینایی داشتید،  متوجه می شوید که بیشتر این علائم به مرور زمان از بین رفته  یا خیلی کمتر مشهود هستند.
بعد از شش ماه بعد از جراحی لیزر چشم، اگر هنوز مشکل بینایی داشته باشید، ممکن است چشم پزشک مداخله جراحی را برای تنظیم دقیق بینایی شما توصیه کند.

 

فیلم عمل جراحی لیزیک LASIK Surgery Video 

جراحیهای چشم