بیهوشی در جراحی آب مروارید

بیهوشی در جراحی آب مرواریدآیا برای جراحی آب مروارید نیاز به بیهوشی عمومی دارید؟

جراحان چشم سالانه نزدیک به 8 میلیون عمل جراحی آب مروارید را در سراسر جهان انجام می دهند. اگرچه این جراحی رایج است، اما قابل درک است که افراد در باره این عمل نگران باشند. احتمالاً سؤالات زیادی در مورد جراحی آب مروارید دارید و یکی از متداول ترین سؤالات این است که آیا به بیهوشی عمومی نیاز دارید یا خیر.

بیهوشی عمومی چیست؟

بیهوشی عمومی ترکیبی از داروهایی است که فرد را کاملاً بیهوش می کند و به درد یا رفلکس ها پاسخ نمی دهد. بیماران تحت بیهوشی عمومی به طور کامل از محیط اطراف خود بی اطلاع هستند و برای تنفس نیاز به کمک دارند. یک متخصص بیهوشی همچنین بر عملکردهای حیاتی بدن نظارت دارد. بیهوشی عمومی معمولاً برای جراحی های طولانی تر و تهاجمی تر در نظر گرفته می شود.

آیا برای جراحی آب مروارید توسط دکتر نادری به بیهوشی عمومی نیاز دارم؟

بیهوشی عمومی با توجه به تأثیر قابل توجهی که می تواند بر بدن داشته باشد می تواند برای اکثر افراد نگران کننده باشد. خبر خوب این است که اکثر بیماران برای جراحی آب مروارید نیازی به بیهوشی عمومی ندارند. در روش جراحی آب مروارید توسط اینجانب بیماران نیاز به بیهوشی عمومی ندارند. سطح چشم با استفاده از چکاندن قطره  ضد درد، بی حس می شود. در بیمارانی که اظطراب دارند برای راحتی بیشتر مقداری داروی آرامبخش از طریق داخل وریدی تزریق می شود تا شما زمان عمل کاملا راحت باشید و جراحی بدون احساس ناراحتی به خوبی انجام شود.  

چه نوع بیهوشی برای جراحی آب مروارید استفاده می شود؟

جراحی آب مروارید عموماً با ترکیبی از آرامبخشی داخل وریدی و بی حسی موضعی  به شکل قطره های چشمی بی حس کننده انجام می شود. این قطره در مسدود کردن سیگنال های درد از چشم به مغز بسیار موثر است. ترکیبی از آرام بخش ملایم  و قطره های چشمی بی حس کننده تضمین می کند که جراحی آب مروارید به روشی بدون درد و راحت برای بیماران انجام شود.

آرامبخشی داخل وریدی چیست؟

آرام بخش داخل وریدی ملایم ترکیبی سریع از داروهای آرامش بخش است که مستقیماً از طریق یک کانول به داخل ورید وارد جریان خون شما می شود. برخلاف بیهوشی عمومی، بیماران تحت آرامبخشی ملایم به نفس کشیدن خود ادامه می دهند. اکثر بیماران یا به خواب سبکی می‌روند یا آگاهی و پاسخی ضعیف نسبت به محیط خود دارند، با این حال، آنها معمولاً این را به خاطر نمی‌آورند (این به عنوان فراموشی آینده نگر شناخته می‌شود). مانند یک بیهوشی عمومی، یک متخصص بیهوشی در طول جراحی برای نظارت بر عملکردهای حیاتی شما حضور خواهد داشت.

بعد از جراحی آب مروارید چه انتظاری داریم؟

بهبودی پس از آرام‌بخشی داخل وریدی ملایم معمولاً بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از بهبودی پس از بیهوشی عمومی است. پس از جراحی آب مروارید، اثرات آرام بخش در حدود 15 تا 20 دقیقه از بین می رود. بیماران همچنان می توانند احساس خواب آلودگی و کاهش زمان واکنش داشته باشند، بنابراین شما نمی توانید تا 24 ساعت پس از جراحی رانندگی کنید یا اسناد قانونی را امضا کنید. یکی از دوستان یا اعضای خانواده باید شما را به سلامت از بیمارستان به خانه برساند.
مانند سایر داروها و روش‌ها، آرام‌بخشی داخل ورملایم خطراتی از جمله تهوع، استفراغ، خشکی دهان، خواب‌آلودگی، سردرد، کبودی و واکنش آلرژیک را به همراه دارد.

تصمیم برای عمل جراحی آب مروارید

اگر در مورد جراحی آب مروارید خود احساس اضطراب می کنید، به یاد داشته باشید که تنها نیستید. میلیون ها نفر هستند که این این عمل را انجام داده اند. علاوه بر این، چشم پزشک شما همیشه می تواند در مورد جراحی با جزئیات بیشتری با شما صحبت کند و برای اطمینان بیشتر به سوالات شما پاسخ دهد. اکنون که می دانید اکثر جراحی های آب مروارید را می توان با ترکیبی از آرام بخش داخل وریدی و بی حس کننده موضعی (قطره های چشمی بی حس کننده) انجام داد، امیدواریم در مورد چشم انداز جراحی آب مروارید احساس آگاهی و اطمینان بیشتری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم