قرمزی چشم ها متعاقب اختلالات پلک ها

Blepharitis  بلفاریت (التهاب لبه پلکها)

Entropion Red Eye  قرمزی چشم به علت انتروپیونبیماریهای پلکی مثل بلفاریت (عفونت و التهاب لبه‌های پلک) می‌تواند باعث سوزش، قرمزی چشم و احساس جسم خارجی شود. اين بيماري پوست لبه پلکها ( علي الخصوص جاييکه مژه ها بيرون مي آيند) را درگير مي کند.معمولا زماني که غدد چربي کوچکي که در لبه پلکها قرار دارند؛ عملکرد طبيعي نداشته باشند، بلفاريت ايجاد مي شود. زماني که اين غدد چربي خوب کار نکنند، ممکن است رشد باکتري ها زياد شده و باعث التهاب، تحريک و خارش پلکها شود. بلفايت در اغلب موارد مزمن بوده و درمان آن مشکل است.

درمان شامل رعايت کامل بهداشت پلک – نظافت منظم ناحيه پلک – براي کنترل علائم و نشانه ها و جلوگيري از عوارض است. اگر مشکلتان برطرف نشد به پزشک مراجعه کنيد. پزشک ممکن است پماد آنتي بيوتيک تجويز کند. در موارد شديد، ممکن است قطره هاي آنتي بيوتيک يا استيروئيد (کورتون) تجويز شود. اگر بلفاريت ناشي از يک عامل زمينه اي نظير شوره يا آکنه روزاسه باشد، درمان بيماري زمينه اي مي تواند باعث بهبود علائم بلفاريت شود.

در بعضی موارد قرمزی چشم به خاطر مشکلات در محل رویش مژه‌ها به صورت مژه‌های نابجا یا به داخل برجسته شدن مژه‌ها (تریکیاز) و یا به داخل برگشتن لبه پلک (آنتروپیون) است. گاهی هم به خاطر بیماری قبلی مثل تراخم و … نامنظمی در لبه پلک وجود دارد که باعث ایجاد مشکل می‌شود. در این موارد در صورتی که علایم با درمان‌هایی مثل اشک مصنوعی و پمادهای نرم‌کننده بهبود نیابد، معمولاً نیاز به جراحی برای اصلاح وضعیت غیرطبیعی پیدا می‌شود.

فیلم بلفاریت (التهاب لبه پلکها) Blepharitis video

فیلم انتروپیون (برگشتن لبه پلک ها به داخل) Entropion video