قطره های چشمی تسکین دهنده قرمزی

چگونه از شر قرمزی چشم خلاص شویم؟

تقریباً همه افراد در برخی موارد دچار قرمزی چشم می شوند. قرمزی چشم موقت است. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می افتند که:
     خسته باشید
     آلرژی دارید
      خشکی چشم دارید
     در اطراف شما دود هست
     چشم شما به علت لنزهای تماسی تحریک شده است.

عفونت چشم مانند ورم ملتحمه (کنژنکتیویت) نیز باعث قرمز شدن چشم شما می شود. رگ های خونی ریز روی سطح چشم شما (صلبیه یا سفید چشم) مقصر هستند. وقتی سوزش باعث انبساط این رگ های خونی شود، سفیدی چشم شما صورتی یا قرمز به نظر می رسد. استفاده از قطره های چشمی تسکین دهنده قرمزی یکی از روش های پاک کردن دوباره چشم شما است.

قطره های چشمی تسکین دهنده قرمزی چگونه اثر می کنند؟

قطره های چشمی برای از بین بردن قرمزی چشم شما معمولاً از مواد ضد احتقان ساخته می شود. این نوع دارو به طور موقت تورم رگهای خونی چشم را کاهش می دهد. وقتی این رگهای خونی دیگر متورم نباشند، رنگ صورتی یا قرمز چشم از بین می رود.
انواع دیگری از قطره ها از داروی غیر احتقان دهنده ساخته می شود. اینها نیز تورم رگ های خونی چشم را کاهش می دهد.
برخی از قطره های تسکین دهنده قرمزی چشم حاوی روان کننده ها نیز هستند. روان کننده ها به محافظت از چشم در برابر خشکی کمک می کنند که باعث کاهش تحریک نیز می شود.

آیا قطره های چشم تسکین دهنده قرمزی بی خطر هستند؟

وقتی اثر قطره های تسکین دهنده قرمزی ساخته شده از مواد ضد احتقان از بین می رود، چشم های شما می تواند بیش از قبل قرمز شود. این "قرمزی برگشتی" می تواند با گذشت زمان بدتر شود و منجر به قرمزی دائمی چشم شود. به همین دلیل ، بسیاری از پزشکان چشم قطره های اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را توصیه می کنند. اگر این قطره ها برای از بین بردن قرمزی چشم شما موثر باشند، می توانید از مصرف قطره های ضد احتقان خودداری کنید.
اگر از قطره های چشمی تسکین دهنده قرمزی می شوند استفاده می کنید، فقط گاهی و برای مدت کوتاهی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، قبل از یک جلسه مهم ، برای یک عکس یا برای یک رویداد خاص از آنها استفاده کنید. همانند داروهای ضد احتقان بینی، بیش از 72 ساعت از قطره های چشم تسکین دهنده قرمزی استفاده نکنید.
افرادی که مبتلا به گلوکوم زاویه باریک (یا گلوکوم زاویه تنگ هستند) نباید از قطره های ضد احتقان استفاده کنند. مصرف این قطره ها خطر ابتلا به گلوکوم زاویه بسته را دارد که  یک فوریت پزشکی بسیار جدی است.

چه موقع باید با چشم پزشک در مورد قرمزی چشم مشاوره کنید؟

قرمزی چشم معمولاً یک علامت موقتی تحریک چشم، خستگی یا عفونت چشم قابل درمان مانند کنژنکتیویت است. داروهای خانگی برای چشمهای قرمز وجود دارد که می توانید آنها را برای علائم خفیف امتحان کنید. اما گاهی اوقات قرمزی چشم می تواند به دلیل یک مشکل جدی چشم یا بیماری مانند یوویت یا گلوکوم ایجاد شود.
برای اطمینان از درمان مناسب قرمزی چشم، در این موارد به چشم پزشک خود مراجعه کنید:

     چشمتان ناگهان قرمز یا خونی می شود
     چشمتان  دائما قرمز است
     همچنین در چشم خود تاری دید، درد یا ناراحتی دیگری دارید
     از ناحیه چشم آسیب دیده اید
     چشم های شما ترشحات چسبنده ای دارید

چشم پزشک شما می تواند علت قرمزی چشم شما را تشخیص داده و بهترین راه را برای درمان آن پیدا کند.

 

جراحیهای چشم