چه زمانی باید از جراحی آب مروارید اجتناب کرد؟

در موارد بسیار کمی باید از جراحی آب مروارید اجتناب کرد.  هنگام تصمیم گیری برای انجام جراحی آب مروارید باید مد نظر داشته باشیم که آیا این عمل باعث بهبود چشمگیر و قابل توجه بینایی می شود و می تواند با خیال راحت انجام شود یا خیر.
در مراحل اولیه آب مروارید، بینایی را می توان به سادگی با تغییر نسخه عینک به میزان کافی بهبود بخشید. اما در موارد دیگری، حتی آب مروارید خفیف می تواند باعث مشکلات بینایی شود که تعویض عینک و یا لنزهای تماسی کمکی نمی کند.
چشم پزشک می تواند به شما در تصمیم گیری زمان مناسب برای جراحی آب مروارید کمک کند. جراحی آب مروارید بسیار ایمن و موثر است، اما مزایا و خطرات جراحی چشم باید به دقت در نظر گرفته شود.
در برخی موارد، می‌تواند همراه با آب مروارید بیماری های جدی چشمی وجود داشته باشد و این مشکلات ممکن است نتیجه بینایی را که با جراحی آب مروارید قابل دستیابی است، محدود کند.
به عنوان مثال، اگر دچار دژنراسیون ماکولا پیشرفته یا جدا شدگی شبکیه و همچنین آب مروارید هستید، ممکن است برداشتن آب مروارید و جایگزینی آن با یک لنز شفاف داخل چشمی (IOL) بینایی شما را بهبود نبخشد. در چنین مواردی ممکن است جراحی آب مروارید توصیه نشود.
جراحی آب مروارید به طور کلی تحت بی حسی موضعی و با قطره های بی حس کننده و گاهی با تجویز دارهای آرامبخش حین عمل انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.  بنابراین، جراحی آب مروارید خطرات قابل توجهی برای بیماران قلبی یا ریوی ایجاد نمی کند.
همچنین، سابقه قبلی لیزیک یا سایر جراحی های اصلاح بینایی مانعی برای انجام عمل جراحی آب مروارید نیست.

به طور کلی جراحی آب مروارید یک جراحی اورژانسی نیست بلکه یک عمل انتخابی است. این امر از اهمیت انجام آن در زمان مناسب کم نمی کند. پس این سوال پیش می آید که زمان مناسب چه زمانی است؟  زمان مناسب زمانی است که بینایی بیمار شروع به تار شدن می کند و یا بیمار به علت مه آلود شدن دید نمی تواند فعالیت های روزمره وفعالیت های حرفه ای را به طور موثر انجام دهد. در این زمان به دلیل کدورت عدسی چشم،  بینایی چشم با تغییر عینک بهبود نمی یابد و همچنین درک رنگ به طور قابل توجهی تغییر می کند. همچنین بیمار نمی تواند. چهره های آشنا را تا زمانی که خیلی به آنها نزدیک شود، شناسایی کند. طبیعتاً با وجود این علائم می توان منتظر عمل جراحی آب مروارید بود و با مشورت جراح آب مروارید در زمان مناسب آن را انجام داد.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم