مصرف مشروبات الکلی قبل یا بعد از جراحی لیزیک یا لازک

Alcohol before and after LASIKمصرف الکل در عمل لیزیک و لازکوقتی صحبت از لیزیک یا لازک می شود، محدودیت هایی در مورد مصرف نوشیدنی های الکلی در دوره قبل و بعد ازعمل وجود دارد. در اینجا می خواهیم در مورد موضوع مصرف مشروبات الکلی قبل و بعد از عمل های لیزری حذف عینک  ( لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی)  صحبت کنیم تا برای بهبودی سریع و موفق بتوانیم به شما اطلاعات علمی بدهیم.

مصرف الکل قبل از لیزیک یا لازک

 مصرف الکل بلافاصله قبل از عمل کاملاً ممنوع است. به طور معمول قبل از عمل به بیماران یک قرص ضد اضطراب داده می شود و در ترکیب با الکل ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود و منجر به لغو عمل شود.

اگرچه ممکن است نوشیدن یک نوشیدنی در شب قبل از عمل وسوسه انگیز باشد، اما ما از این کار نیز جلوگیری می کنیم. مصرف الکل می تواند منجر به کم آبی بدن شود. در برخی موارد، خشکی می تواند منجر به ناراحتی در دوره بهبودی شود. علاوه بر این، حضور برای ویزیت پزشکی در حالت مستی تجربه ناخوشایندی است.

مصرف الکل بعد از لیزیک یا لازک

برای بیمارانی که به محدود مشروبات الکلی مصرف می کنند، معمولاً خوب است که روز بعد از عمل این کار را از سر بگیرند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف الکل می تواند منجر به کم آبی بدن شود و احتمالاً به خشکی چشم بعد از عمل کمک کند. لطفاً به یاد داشته باشید که در دوره بعد از عمل با مصرف آب و مایعات فراوان آب کافی به بدنتان برسانید.

از آنجایی که لیزیک روشی سریع و کم تهاجمی است، بسیاری از بیماران به اندازه کافی احساس بهبودی دارند که می توانند در طی چند روز پس از عمل خود در به زندگی روزمره برگردند. در حالی که انجام این کار خوب است، مهم است که بهبودی را در اولویت قرار دهید. بنابراین، مراقب میزان مصرف الکل در هفته اول بهبودی باشید و حتما استراحت کافی داشته باشید.

اثرات الکل بر بدن

 الکل ذاتاً یک عامل افسردگی است. در نتیجه، عملکردهای حیاتی بدن را کند و سرکوب می کند. همانطور که می دانید، نوشیدن بیش از حد الکل می تواند منجر به اختلال در گفتار، اختلال در قضاوت، و اختلال در هماهنگی شود، اما الکل همچنین بر توانایی لخته شدن خون تأثیر می گذارد. مصرف قابل توجه نیز منجر به کم آبی بدن می شود که می تواند مشکلات خشکی چشم را پس از لیزیک یا PRK ایجاد کند. برای کسب اطلاعات کاملتر در باره تاثیر الکل بر بدن مبحث "اثرات مضر الکل بر چشم و سیستم بینایی" را مطالعه فرمایید.

    

 

جراحیهای چشم