بدنسازی و لیزیک

بدنسازی بعد از لیزیک و لازک Bodybulding after LASIK and LAESKچه زمانی می توانم بعد از عمل لیزیک یا لازک چشم به باشگاه بروم؟

سالن های بدنسازی به ویژه به دلیل انتشار باکتری های ناشی از تعریق منبع عفونت و آلرژی هستند. بنابراین مهم است که هنگام انجام تمرینات ورزشی پس از  لیزیک یا سایر روشهای اصلاح لیزری بر روی قرنیه ( فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی، ترانس پی آر کی و ...)، قبل از لمس صورت، دستانتان را بشویید. سعی کنید از دست زدن به چشم‌ها با دست‌های آلوده که دستگاه‌های بدنسازی را لمس کرده‌اند، خودداری کنید. اگر چشم ها خارش دارند یا حساس هستند، تا زمانی که چشم ها بدون علامت می شوند، از تمرین خودداری کنید.

شما می توانید تمرینات ورزشی ساده مانند دویدن و بلند کردن وزنه های سبک را پس از حدود دو یا سه روز پس از جراحی لیزیک یا لازک از سر بگیرید. از تمرینات سخت یا سنگین مانند بلند کردن وزنه های سنگین خودداری کنید زیرا ممکن است به چشمانتان فشار بیاورد و باعث ناراحتی و نگرانی شما شود. تمرینات ورزشی را به آرامی شروع کنید و در دو هفته آینده شدت آن را افزایش دهید.

چه زمانی می توانم تمرینات ورزشی سنگین، ورزش های رزمی، کیک بوکسینگ و تمرینات ماراتن، دوچرخه سواری، وزنه برداری و غیره را از سر بگیرم؟

از روز سوم  به بعد می توانید بیشتر تمرینات را با وزنه های سبک شروع کنید و در دو هفته آینده به آرامی آنرا افزایش دهید. با خیال راحت دو هفته پس از جراحی لیزر چشم، می توان بیشتر فعالیت ها را از سر گرفت.

نکات مهمی که باید رعایت کنید انجام کارهایی است که منجر به عفونت و چروک یا جابجایی فلپ نشود. برای این هدف، اصلی که باید رعایت کنید این است که هرگز و به هیچ وجه چشمانتان را با دست های آلوده لمس نکنید.

هنگامی که در حین تمرین ورزشی زور می زنید، ناخودآگاه تمایل دارید که چشمانتان را فشار دهید، بنابراین بهتر است برای ورزش و تمرینات سه روز یا بیشتر صبر کنید.

Bodybulding after LASIK and LAESKاگر بعد از عمل لیزیک یا لازک عرق وارد چشم من شد چکار کنم؟

ورود عرق به چشم می تواند باعث تحریک شود. با استفاده از دستمال‌های تمیز برای پاک کردن عرق، هدبند و غیره از ورود آن به چشم جلوگیری کنید. اگر عرق هنگام ورزش وارد چشم‌هایتان شد، چشم‌هایتان را مالش ندهید زیرا می‌تواند باعث تاری دید و ناراحتی شود.

دقت کنید که قبل از شروع مجدد ورزش یا تمرینات، از چشم پزشکتان برای انجام تمام تمرینات و فعالیت های ورزشی اجازه بگیرید.

جراحیهای چشم