نحوه خوابیدن بعد از عمل لیزیک و لازک

نحوه خوابیدن بعدا ز عمل لیزیک و لازک How can I sleep after LASIKاگر قصد انجام عمل های لیزری حذف عینک ( لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) را دارید، در مورد بهبودی سریع آن که احتمالا در مورد آن خوانده و یا شنیده اید بسیار هیجان زده هستید. آیا می دانستید قرنیه یکی از بافت های بدن است که سریع ترین بهبودی را دارد؟ به همین دلیل است که زمان بهبودی برای لیزیک تنها حدود 24 ساعت است. با این حال، فقط به این دلیل که بعد از لیزیک بینایی عالی خواهید داشت، به این معنی نیست که دوره بهبودی عمل چشم شما تمام شده است و هر کاری می توانید بکنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه خوابیدن بعد از عمل وجود دارد که به شما کمک می کند دوره بهبودی شما آسان و راحت باشد.

از چشم هایتان محافظت کنید.

جراحان لیزیک توصیه می کنند که در 24 ساعت اول پس از جراحی، غیر از زمان چکاندن قطره های چشمی، از محافظ های پلاستیکی شفاف روی چشمتان استفاده کنید. به مدت 5 روز هر زمان که در شب چرت می‌زنید یا می‌خوابید، از محافظ استفاده کنید. اگر در منزل حیوانات خانگی یا کودکان حضور دارند، باید به مدت 10 شب پس از عمل لیزیک از محافظ استفاده کنید. مطمئن شوید که محافظ به خوبی روی چشم شما گذاشته شده باشد. این کار به شما کمک می کند تا چشمان خود را هنگام خواب مالش ندهید.

به چشمهایتان استراحت بدهید.

در هنگام خواب، چشم ها استراحت می کنند، ترمیم می یابند و به طور مداوم مرطوب می شوند. حداقل 6 ساعت خوابیدن به بهبود قرنیه شما کمک می کند. اگر دچار بی خوابی هستید، یا «به خواب زیادی نیاز ندارید»، باید با جراح خود در میان بگذارید تا بهترین راه برای استراحت دادن به چشمانتان که در طول دو شب اول پس از عمل لیزیک نیاز است را به شما پیشنهاد کند.

چشمانتان را مرطوب نگه دارید.

جلوگیری از خشک شدن چشم ها و مرطوب نگه داشتن آنها برای 4 هفته اول پس از عمل لیزیک بسیار مهم است. برای جلوگیری از خشک شدن چشمتان به نکات زیر توجه کنید:
     طبق دستور جراح خود از قطره های مرطوب کننده بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید. اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید، قطره های مرطوب کننده را در چشمتان بچکانید. با این حال، لازم نیست عمداً برای ریختن قطره در طول شب از خواب بیدار شوید.
     در دو هفته اول حتی هنگام خواب از پنکه سقفی استفاده نکنید یا پنکه را به سمت صورت خود نگیرید. وزش باد آن چشمان شما را خشک می کند.

آیا با چشمان باز می خوابید؟

اگر می دانید که این کار را انجام می دهید، حتماً از قبل جراح لیزیک خود را راهنمایی کنید تا بتوانید برنامه ریزی های مناسب را انجام دهید. باز نگه داشتن چشم ها آنها را خشک می کند و باعث ناراحتی شما می شود و می تواند عوارضی ایجاد کند.

بعد از لیزیک چگونه بخوابم؟

به طور کلی، برای استراحت یا خواب بهتر است طاق باز یا به پهلویی که عمل نشده است، بخوابید. با این حال، محدودیتی برای خوابیدن به پهلو نیز وجود ندارد.  برای کاهش فشار به چشم معمولاً باید یک محافظ پلاستیکی روی چشم خود قرار دهید.
 

جراحیهای چشم