آمادگی و اقدامات قبل از عمل آب مروارید

توصيه هاي قبل از عمل جراحي کاتاراکت يا اب مرواريد

  1. پس از تصميم به انجام عمل آب مرواريد، در صورتيکه مي خواهيد از بيمه درماني استفاده کنيد؛ بهتر است که روز قبل از عمل با قسمت بیمه بیمارستان چشم پزشکی نگاه با شماره تلفن 02123555  تماس بگیرید. پذیرش بیمارستان اکنون به صورت اتوماتیزه است. از فرمی که پزشک برای شما پر کرده عکس گرفته و از طریق واتس آپ به آدرس شماره واتس آپ پذیرش اتاق عمل بیمارستان  به شماره ۰۹۹۱۲۷۰۷۸۰۷ بفرستید. کارکنان پذیرش بیمارستان با شما تماس می گیرند و مدارک تکمیلی را از شما استعلام می کنند. معرفینامه ای که به بیمارستان واتس آپ می کنید باید شامل اطلاعات زیر باشد: کد ملی، تلفن همراه بیمار، نام بیمه مکمل.  در صورتیکه کارشناس بیمه بیمارستان به شما گفت که نیاز به معرفی نامه از بیمه مربوطه دارید، با در دست داشتن معرفينامه پزشک معالج به اداره بيمه مربوطه مراجعه و معرفينامه براي کلينيک یا بیمارستان محل عمل دريافت کنيد. 
  2. برای بعضی از بیمه ها معرفینامه از طریق اینترنت یا فکس و توسط کارشناس بیمه مرکز درمانی صادر می شود و نیازی به مراجعه به اداره بیمه مربوطه ندارید.
  3. در صورتيکه پزشک معالج لازم بداند، يکي دو روز قبل از عمل آزمايشات خون و ادرار را در يکي از درمانگاه ها و يا بيمارستانهاي نزديک محل سکونت خود انجام و جواب آن را روز عمل به کلينيک یا بیمارستان بياوريد یا برای انجام آزمایشات، عکس برداری مشاوره قلبی عروقی و داخلی به مرکز درمانی مراجعه کنید تا برای روز عمل پرونده عمل شما کامل باشد.
  4. عصر روز قبل از عمل از مطب با شما تماس گرفته می شود و زمان عمل جراحی با شما هماهنگی می شود.
  5. روز قبل از عمل استحمام کنيد و بهتر است که آقايان صورت خود را اصلاح کنند.
  6. در روز عمل ، خانم ها از آرايش بخصوص آرايش چشم اجتناب نمايند و مواد آرایشی قبلی لبه پلکها را به دقت با شامپو بچه تمیز کنند.
  7. حتما در روز عمل، همه داروهائي را که به علت ساير بيماريها مثل بیماری قند، فشار خون،‌ناراحتي قلبي و ..... مصرف مي کرده ايد، مصرف کنيد.
  8. در صورتي که عمل شما در شيفت عصر انجام مي گيرد، با نظر پزشک صبحانه بخوريد و در صورتي که در شيفت صبح باشد نيز ،با صلاحديد پزشک بهتر است صبحانه نخوريد.
  9. شب قبل از عمل، با خيالي راحت استراحت نماييد و هيچ‌گونه استرسي نداشته باشيد زيرا عمل خيلي راحت و آسان است.
  10. در روز عمل يک ساعت قبل از عمل به کلينيک یا بیمارستان مراجعه و پذيرش مي شويد.
  11. پس از ورود به بخش لباس مخصوص اتاق عمل مي پوشيد و پرستار چند بار قطره هاي گشاد کننده مردمک در چشم شما مي ريزد.
  12. حدود نيم ساعت بعد به همراه پرستار به اتاق عمل مي رويد.
  13. پس از دراز کشيدن روي تخت اتاق عمل؛ چند بار قطره بي حسي (تتراکايين)در چشمتان چکانده مي شود. با ريختن قطره بي حسي ، ‌چشمتان كاملا بي‌حس مي‌شود و شما در طول عمل احساس درد نخواهيد كرد.
  14. پزشک متخصص بیهوشی به شما سرمی وصل می کند تا در صورت لزوم در حین عمل داروی آرامبخش به شما تجویز شود تا احساس ناراحتی نکنید.
  15. در حین عمل سعی کنید با پزشک همکاری کنید و هر گونه احساس ناراحتی را با او در میان بگذارید.
  16. عمل بسیار آسان و بی درد است و مطمناً تجربه خوشایندی از این عمل خواهید داشت. 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.

 

 

جراحیهای چشم