پیشگیری از آب مروارید یا کاتاراکت

پیشگیری از آب مروارید یا کاتاراکتچگونه می توانم چشم خود را از آب مروارید محافظت کنم؟

ما می دانیم که چگونه می توان آب مروارید را درمان کرد، اما در مورد علت بروز آن اطلاعات زیادی نداریم. پیری احتمالاً به دلیل تغییر در ترکیب شیمیایی لنز یا احتمالاً به دلیل تغییرات فرسایشی به طور واضح یک عامل  است. همچنین به نظر می رسد آب مروارید در افرادی که مدت طولانی در معرض نور خورشید بوده اند بیشتر دیده می شود. استفاده از عینک آفتابی و کلاه برای جلوگیری از تابش اشعه ماورا بنفش ممکن است به کاهش پیشرفت آب مروارید کمک کند.

اگر سیگاری هستید سیگار را ترک کنید. برخی از محققان مصرف سبزیجات برگ سبز ، میوه و سایر مواد غذایی را با آنتی اکسیدان توصیه می کنند. شواهد مربوط به نقش رژیم غذایی در پیشگیری از آب مروارید متفاوت است. برخی از متخصصان بر این باورند که ویتامین های آنتی اکسیدان با خلاص شدن از شر مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد، که ممکن است باعث جمع شدن پروتئین یا سوخت آن شوند و می تواند از آب مروارید جلوگیری کند. اما با وجود چندین مطالعه، هنوز هیچ شواهد قانع کننده ای مبنی بر جلوگیری یا کند شدن رشد آب مروارید توسط مکمل های ویتامین وجود ندارد.

اگر مبتلا به دیابت هستید، دیابتتان را تحت نظر فوق تخصص غدد به خوبی کنترل کنید.  مصرف الکل را محدود کنید. اگر سن شما 60 سال یا بیشتر است ، باید حداقل هر یک یا دو سال یک معاینه چشم پزشکی انجام دهید. علاوه بر آب مروارید، چشم پزشک شما می تواند علائم تحلیل رفتن ماکولای وابسته به سن ، گلوکوم و سایر بیماری های چشم را بررسی کند. درمان زود هنگام بسیاری از بیماری های چشمی ممکن است بینایی شما را نجات دهد.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.

 

 

جراحیهای چشم