آرایش  چشم ها

 با رعایت نکات زیر چشمانی سالم و در عین حال زیبا داشته باشید:

  1. بعد از سه ماه لوازم آرایشی را دور بریزید. باکتری های مولد عفونت به آسانی در لوازم آرایشی کرم و مایع رشد می کنند. اگر دچار عفونت شدید، بلافاصله همه لوازم آرایشی چشمیتان را دور بریزید.
  2. هرگز از لوازم آرایشی چشمی مشترک استفاده نکنید. زمانیکه در فروشگاه تصمیم به امتحان لوازم آرایشی دارید، فقط از اپلیکاتور جدید استفاده کنید و از نمونه های جدید که توسط مشتریان متعدد استفاده نشده اند، امتحان کنید (ایمن ترین راه این است که اصلا از نمونه های فروشگاه استفاده نکند).
  3. اگر زمینه آلرژی دارید، فقط از یک نمونه لوازم آرایشی و بهداشتی جدید استفاده کنید. اگر حساسیتی مشاهده نکردید، از نمونه بعدی امتحان کنید و به همین ترتیب پیش بروید. اگر به مورد آلرژیکی برخورد کردید، پیدا کنید که با کدام ماده بوده و چشم پزشکتان را در جریان بگذارید. از مصرف محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی یا مضر امتحان نشده هستند، بپرهیزید.
  4. قبل از آرایش، از تمیز بودن صورت و پلک هایتان اطمینان حاصل کنید.
  5. برای جلوگیری از انسداد غدد مولد چربی پلک ها، همیشه مواد آرایشی را بیرون از خط رویش مژه ها و دور از کره چشم استفاده کنید.این غدد تولید چربی می کنند که از سطح چشم محافظت می کند.
  6. هرگز در حالیکه در وسیله نقلیه در حال حرکت هستید، آرایش نکنید.
  7. هرگز برای جدا کردن مژه هایی که با ریمل به هم چسبیده اند، از اجسام نوک تیز مثل سوزن استفاده نکنید.
  8. اگر زمینه خشکی چشم دارید، از استعمال لوازم حاوی مواد فلزی براق، پودر و سایر مواد آرایشی حاوی قطعات ریز اجتناب کنید. تکه های ریز وارد لایه اشکی شده و باعث تحریک بیشتر چشم ها می شوند. یکی از علل شایع تحریک یا عفونت قرنیه بخصوص در افرادیکه از لنز تماسی استفاده می کنند، مواد آرایشی حاوی ذرات درخشان است.
  9. شب ها قبل از خواب مواد آرایشی بخصوص ریمل را که به مژه ها می چسبد، پاک کنید. برای پاک کردن ریشه مژه ها با کمک گوش پاک کن همه بقایای مواد آرایشی را پاک کنید. اگر از پاک کننده مواد آرایشی استفاده می کنید، از ورود آنها به چشم اجتناب کنید و در پایان بخوبی پلکهایتان را شستشو دهید.
  10. اگر عمل چشم شده اید، تا زمانیکه چشم پزشکتان اجازه نداده باشد، مجاز به آرایش نیستید و پس از اجازه چشم پزشک فقط از لوازم تازه و نو استفاده کنید.

آنچه باید در باره افزایش مژه هایتان با داروی لاتیس بدانیدافزابش مژه و داروی لاتیس

سازمان غذا و داروی آمریکا U.S. Food and Drug Administration (FDA اخیرا مصرف داروی لاتیس Latisse را برای افزایش طول، قطر ورنگ مژه ها تایید کرده است. به هر حال عوارض جانبی ناخواسته دیگری نظیر: قرمزی چشم ها و تحریک و کبودی پوست پلک ها نیز دارد. تیرگی عنبیه (قسمت رنگی چشم) نیز گزارش شده که غیر قابل برگشت است.

جراحیهای چشم