لیزیک ارزان و تخفیف عمل لیزیک

یکی از بزرگترین فاکتورهای بازدارنده که برای عمل جراحی لیزر چشم به روش لیزیک، و یا سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی، از زبان مراجعین شنیده می شود، هزینه عمل جراحی است. قابل انکار نیست که خرید دستگاه های لیزر برای لیزیک به سرمایه گذاری مالی قابل توجه نیاز دارد.  گرچه اکثر مردم ارزانترین عمل لیزیک در جهان را نمی خواهند، اما اغلب دوست دارند این جراحی را با نوعی تخفیف انجام دهند. بنابراین، جای تعجب نیست که تبلیغاتی که ادعا می کنند عمل را با "تخفیف" انجام می دهند به راحتی بتوانند توجه و علاقه افراد را جلب کنند.

مشکلات انتخاب این روش عمل زیاد است. در اینجا چند اصل وجود دارد که توصیه می کنیم به آنها توجه کنید تا در نهایت احساس پشیمانی نکنید یا دچار آسیب چشم نشوید.

فریب در قیمت گذاری

بعضی از تبلیغات از طریق پیامک یا فضاهای مجازی قیمت اعلامی را بالاتر از قیمت واقعی اعلام می کنند و پس از ادعای تخفیف 50 درصدی باز هم قیمت با قیمت واقعی با توجه به تکنولوژی و دستگاه های لیزری که استفاده می کنند، تفاوت چندانی ندارد. در این شرایط بیماران فکر می کنند که این عمل را با نصف قیمت انجام داده اند، در صورتیکه نسبت به قیمت اصلی تخفیف چندانی عایدشان نشده است.

از طرفی در این روشی که تو سط معدود مراکزی در تهران انجام می شود، بررسی های قبل از عمل لیزیک که مهم ترین اصل در انتخاب داوطلبان مناسب لیزیک است، توسط فردی غیرچشم پزشک انجام می شود. جراح لیزیک فقط بیمار را روی تخت عمل می بیند و عمل می کند.  در این شرایط بیماران ممکن است به اشتباه تحت عمل قرار گیرند که خسارت غیر قابل جبرانی به چشم وارد می شود. در مواردی نیز مشاهده می شود که هزینه های جنبی اضافی تحت عناوین مختلف از بیمار اخذ می شود که در نهایت بیمار متضرر می شود.

هنگامی که شما به مراکز معتبر چشم پزشکی مراجعه کنید، هزینه ها مشخص و طبق تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و با دستگاه های لیزر به روز و پیشرفته و با روش جراحی مناسب با شرایط  تحت جراحی قرار می گیرید.

یکی از شرایط لازم برای درمان بیماران ارتباط بیمار با پزشک است که در این روش و تبلیغات شما پزشک جراحتان را تا زمان رسیدن به تخت عمل حتی نمی بینید تا برسد به اینکه او را بشناسید و بتوانید با او ارتباط برقرار کنید و این مساله از اعتماد بیماران به شدت می کاهد.

هر چقدر پول بدهی آش می خوری

این ضرب المثل قدیمی در مورد دریافت خدمات عمل های لیزیک تبلیغاتی دقیقاً صدق می کند.  حتی اگر کل هزینه های شما در یک مرکز شامل تخفیف کمتر از مراکز معتبر باشد ، شما همان سطح کیفیت درمانی چه از نظر کیفیت دستگاه های لیزر و چه از نظر متخصصینی که شما را عمل می کنند، نسبت به مرکز چشم معتبر دریافت نخواهید کرد. به عنوان مثال ، بسیاری از کلینیک های تخفیف تبلیغ می کنند که جراحان آنها سالها تجربه انجام عملهای لیزیک را دارند. اما شما این جراحان را حتی نمی شناسید. اگر این جراحان تبحر کافی داشتند نیاز به تبلیغات کاذب نداشتند. در بسیاری از این مکانها از جراحان تازه کار و کم تجربه استفاده می کنند. به علاوه تجهیزات و دستگاه های آنها نیز از رده خارج است. از طرفی همانطور که ذکر شد برای ارزیابی های قبل از عمل از اپتومتریست ها و افراد غیر چشم پزشک استفاده می کنند که بسیار خطر آفرین است.

 

 

جراحیهای چشم