مدت زمان عمل آب مروارید (کاتاراکت)

مدت زمان عمل آب مرواریدجراحی آب مروارید رایج ترین عمل جراحی در مقایسه با سایر اعمال جراحی پزشکی است. همچنین یکی از ایمن ترین روش های جراحی است. این عمل شامل تعویض عدسی طبیعی کدر چشم یا آب مروارید با یک لنز مصنوعی جدید است. اگر در هر دو چشم آب مروارید دارید، عمل هر چشم معمولا در جلسه ای جداگانه انجام می شود.
جراحی آب مروارید نیاز به بی هوشی عمومی ندارد و در حالی که شما بیدار هستید انجام می شود. بنابراین یک داروی آرام بخش به شما داده می شود که تدریجاً شما را آرام می کند. همچنین قطره های چشمی بی حس کننده روی چشم چکانده می شود تا در طول عمل احساس ناراحتی نکنید.

جراحی آب مروارید چقدر طول می کشد؟

عوامل متعددی بر زمان عمل جراحی آب مروارید تأثیر می گذارد و همه آنها تحت کنترل جراح چشم شما نیستند. به طور معمول، یک عمل جراحی ساده و بدون عارضه آب مروارید 10-15 دقیقه طول می کشد. برعکس، برخی از عمل ها در صورت بروز عوارض غیرمنتظره (یا حتی مورد انتظار) ممکن است بیش از نیم ساعت طول بکشد.

چه مدت طول می کشد تا پس از جراحی آب مروارید بهبودی حاصل شود؟

بسیاری از افراد می توانند از صبح روز  پس از جراحی آب مروارید به فعالیت های عادی خود ادامه دهند. با این حال، شرایط هر بیمار متفاوت است. در مواردیکه بیمار نیاز به فعالیت های فیزیکی خاصی داشته باشد، لازم است مدت زمان بیشتری برای برگشت به کار و زندگی روزمره منتظر بماند.

بعد از جراحی آب مروارید چه انتظاری باید داشت؟

 پس از جراحی، بیماران همچنان کمی تاری دید همراه با احساس شن و ماسه در چشم را تجربه می کنند، زیرا چشم ها تدریجا شروع به بهبود می کنند. این وضعیت کاملا طبیعی است و تا چند روز بعد از جراحی نوسان خواهد داشت.
بیماران متوجه بهبودی در بینایی کلی خواهند شد و می توانند فعالیت های عادی و روزمره خود را به روز بعد از عمل از سر بگیرند. بسیاری از مردم حتی ممکن است رنگ‌ها را  روشن‌تر ببینند زیرا چشمانشان در طول دوره نقاهت با لنزهای جدید سازگار می‌شوند.
در حالی که بینایی از روز بعد از جراحی آب مروارید شروع به واضح تر شدن می کند، چند هفته طول می کشد تا چشم ها به طور کامل بهبود یابند. در طول این مدت، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید، اما این ناراحتی باید با ادامه بهبود چشم‌هایتان کاهش یابد.

نکاتی برای بهبودی جراحی آب مروارید

برای اطمینان از بهبودی مناسب پس از جراحی آب مروارید، مهم است که بیماران اقدامات احتیاطی را انجام دهند. با توجه به داروهایی که قبل از جراحی به شما داده می شود، پس از جراحی لازم است به منزل برگردید. بعد از اینکه از عمل خود به خانه برگشتید، بهتر است به چشمان خود استراحت دهید و از هرگونه فعالیت شدید مانند ورزش شدید یا بلند کردن وزنه اجتناب کنید و از زور زدن جلوگیری کنید.
همچنین احساس ناراحتی بعد از جراحی آب مروارید طبیعی است. با این حال، اگر چشم های شما شروع به خارش یا تحریک کرد، آنها را مالش ندهید. در عوض، از قطره های تجویز شده توسط جراح خود استفاده کنید. این قطره ها علاوه بر کمک به کاهش ناراحتی در طول فرآیند بهبودی، می توانند از عفونت چشم نیز جلوگیری کرده و التهاب را کاهش دهند.
در نهایت، بسیار مهم است که در طول دوره بهبودی جراحی آب مروارید در فواصل مشخص به چشم پزشکتان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که روند بهبود چشمتان به درستی  پیش می رود. همچنین لازم است پس از عمل آب مروارید پیگیر مشکلات جدی باشید. اگر متوجه هر نوع از کاهش بینایی، درد شدید یا دیدن اجسام شناور در جلوی چشم خود شدید، برای درمان فوری با پزشک خود تماس بگیرید.

فیلم روش های جراحی آب مروارید  Cataract Surgery Video

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم