احساس جسم خارجی بعد از عمل لیزیک و لازک

احساس جسم خارجی بعد از عمل لیزیک و لازک foreign body Sensation in the eye after LASIK surgeryسوزش، احساس شن ریزه و احساس جسم خارجی در چشم پس از عمل های لیزری حذف عینک  ( لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) طبیعی است. این علائم معمولا به معنی خشکی چشم است. استفاده از قطره هاتی اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده هر 2 ساعت یا به دفعات بیشتر توصیه می شود. عدم استفاده از کامپیوتر و مصرف امگا 3 می تواند به راحت تر شدن شما کمک کند. اگر علائم بهبود نیافتند یا اگر درد یا حساسیت به نور را تجربه می کنید باید توسط پزشک معاینه شوید.

احساس جسم خارجی چیست؟

اگر هنگام پلک زدن احساس کنید چیزی به سطح چشمتان مالیده می شود، به آن احساس جسم خارجی می گویند.

علل احساس جسم خارجی چیست؟

تعدادی از علل بالقوه وجود دارد. در طی هر بار پلک زدن، پلک فوقانی روی سطح چشم به سمت پایین حرکت می کند و با حرکت روی لایه ای از اشک باعث مرطوب و روان شدن سطح چشم می شود. اگر چشم‌هایتان خشک باشد یا لایه اشکی کافی نداشته باشید، وقتی پلک می‌زنید، سطح زیرین پلک ها و سطح چشم مستقیماً روی هم می‌سایند. در این شرایط ممکن است احساس کنید چیزی در چشمتان است. سایر بیماری هایی که می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند عبارتند از مالیدن مژه روی چشم، التهاب پلک ها (بلفاریت)، ذرات واقعی فرو رفته در زیر پلک، یا مشکلات سطح چشم، مانند التهاب قرنیه، اسکار، ندول ها یا چین های اضافی ملتحمه.

احساس جسم خارجی بعد از عمل لیزیک و لازک foreign body Sensation in the eye after LASIK surgeryدرمان احساس جسم خارجی چیست؟

اولین قدم برای رفع احساس جسم خارجی اشک مصنوعی است (که به آن قطره چشم روان کننده نیز می گویند). سایر درمان‌های اولیه شامل کمپرس گرم با یک دستمال شستشوی گرم یا اسکراب پلک با اپلیکاتور نوک پنبه و مقداری شامپو بچه در آب گرم است. برای اطلاعات کاملتر مطلب << بهداشت پلک>> را مطالعه فرمایید.
اگر علائم شما ادامه پیدا کرد یا فکر می کنید واقعاً یک ذره خارجی در چشم شما وجود دارد، برای معاینه کامل چشم به چشم پزشک مراجعه کنید. چشم پزشک علاوه بر معاینه سطح چشم شما، پلک فوقانی را به عقب برمی گرداند تا اگر جسم خارجی در سطح پشتی پلک فرو رفته نمایان شود و بیرون آورده شود.