شروع پیرچشمی

پیرچشمی چگونه شروع می شود؟ چرا هنگام مطالعه برای تمرکز مشکل دارم؟

شروع پیرچشمی-Introducing presbyopiaآیا در تمرکز روی کتاب ها، مجلات یا صفحه نمایش های دیجیتال با مشکل رو به افزایشی روبرو هستید؟ شاید متوجه شده اید که روزنامه ها یا منوهای رستوران را دورتر از صورت خود نگه داشته اید تا حروف ریز را واضح تر ببینید؟ اگر این رفتار آشنا به نظر می رسد و حدوداً 40 سال سن دارید، ممکن است مشکلات بینایی شما به دلیل پیرچشمی باشد.

پیرچشمی چیست؟

پیرچشمی از دست دادن بینایی نزدیک در ارتباط با سن است که دید نزدیک مشکل می شود. پیرچشمی یک بیماری نیست، بلکه یک تغییر بینایی پیشرونده است که در به طورطبیعی درنتیجه پیری رخ می دهد. در ابتدا، ممکن است متوجه شوید که در هنگام مطالعه در چشم هایتان احساس خستگی یا فشار می کنید. سپس ممکن است شروع به نگه داشتن چیزهای دورتر از صورت خود بکنید. اگر نزدیک بین هستید، ممکن است متوجه شوید که عینک معمولی خود را برای خواندن در می آورید. با گذشت زمان، به دلیل پیرچشمی اغلب افراد از یک سنی به بعد به دنبال عینک مطالعه یا دو کانونی هستند.

چه چیزی باعث پیرچشمی می شود؟

پیرچشمی به این دلیل اتفاق می افتد که تغییر تدریجی اندازه و از دست دادن خاصیت ارتجاعی در عدسی طبیعی چشم، باعث ایجاد مشکل در انکسار چشم می شود. انکسار به روشی اطلاق می شود که در آن نور پس از عبور از قرنیه در قسمت جلوی چشم به شبکیه در پشت چشم می رسد. هنگامی که جوان هستید، عدسی چشم انعطاف پذیر است و به نور اجازه می دهد تا روی شبکیه متمرکز شود تا بتوانید اشیا را در تمام فواصل واضح ببینید. پس از 40 سالگی، لنز شما سفت می شود و شکست نور برای خواندن حروف کوچک یا تمرکز روی کارهای نزدیک دشوارتر می شود.

چه کسی پیرچشمی می گیرد؟

همه افراد پس از رسیدن به 30 سالگی در معرض خطر ابتلا به پیرچشمی هستند. پیرچشمی در بین جنسیت ها، قومیت ها و همه افراد جهان رخ می دهد. در واقع، همه افراد در نهایت درجاتی از پیرچشمی را تجربه خواهند کرد. افراد از دست دادن دید نزدیک را با سرعت‌های متفاوتی تجربه می‌کنند که می‌تواند باعث شود برخی زودتر از دیگران متوجه آن شوند و به همین دلیل است که برخی از افراد تا 50 سالگی یا بعد از آن به دنبال درمان پیرچشمی نمی‌روند.

چگونه بفهمم پیرچشمی دارم؟

اگر مشکوک به پیرچشمی هستید، باید برای تایید تشخیص و بررسی سلامت چشم خود به یک چشم پزشک مجرب مراجعه کنید. چشم پزشک شما می تواند درمان هایی را برای کمک به بهبود بینایی شما توصیه کند.

علائم پیرچشمی

     کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، و وسایل الکترونیکی باید دورتر قرار بگیرند تا بتوانید آنها را بخوانید.
     کلمات و جزئیات در فاصله هایی که قبلاً می توانستید به وضوح ببینید تار هستند.
     برای بهتر شدن دید نزدیک مجبور می شوید  نور را افزایش دهید.
     هنگام مطالعه یا انجام کارهای نزدیک زودتر از قبل متوجه خستگی چشم می شوید.
     بعد از مطالعه یا کار کردن روی چیزهایی از فاصله نزدیک احساس خستگی یا سردرد می کنید 
فیلم پیرچشمی Presbyopia video
 

جراحیهای چشم