هزینه لنزها و در دسترس بودن آنها

هزينه لنزهاي داخل چشمياز آنجایی که بعضی از لنزهای چند کانونی داخل چشمی جدید هستند، ممکن است بعضی جراحان آشنایی کافی با کار گذاری آنها نداشته و به شما پیشنهاد نکنند. به همین دلیل اگر بدنبال این لنز ها هستید، با جراحانی که تجربه لازم را دارند مشورت کنید. خوشبختانه انواع معتبر این لنزها و با قیمتی بسیار مناسب تر از بازار جهانی در ایران موجود است.
بدیهی است مسئله قیمت این لنز ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی صحبت از هزینه به میان می‌آید، لنزهای  چند کانونی گران‌تر از لنزهای تک کانونی سنتی است. هزینه دقیق به عوامل مختلفی مانند نوع و برند لنز مورد استفاده بستگی دارد.
عمل جراحی کاتاراکت در اغلب مواقع توسط بیمه ها بخوبی پوشش داده میشود و در اغلب مواقع هزینه های مربوط به لنز های معمولی نیز توسط بیمه ها پرداخت میشود ولی توجه داشته باشید که لنز های سه کانونه جدیدی مانند لنز شرکت زایس آلمان (Zeiss AT Lisa)، لنز FineVision شرکت PhysIOL بلژیک، لنز پان اپتیکس شرکت آلکان آمریکا (Panoptix)،لنز سیمفونی شرکت AMO آمریکا و همچنین لنز های چند کانونه قبلی مثل  ReSTOR, ReZoomو لنز تطابقی   Crystalens  که به عنوان لنز های خاص شناخته میشوند، حتی در امریکا و سایر کشورها نیز تحت پوشش های بیمه ای قرار نمی گیرند.
اگر در گوگل جستجو کنید (?How much does multifocal IOL cost) قیمت این لنزها در  امریکا برای هر لنز به طور متوسط 3500 تا 4500 دلار است. بطور معمول در کشوری های همجوار مثل ترکیه هزینه ای در حدود1700 تا 1900 یورو برای هر لنز است. لازم است هزینه لنز توسط بیمار شخصا پرداخت شود. در هیچ کشوری این لنز ها تحت پوشش بیمه نیست و فرد داوطلب باید از هزینه شخصی قیمت ان را بپردازد.
 قیمت لنزهای معمولی تک دید بطور میانگین ٣٠٠٠٠٠٠ ریال است که در ایران بیمه ها نیز معمولا در همین حد هزینه لنز را متقبل می شوند . در ایران نیز بیمه ها هزینه لنز های ویژه مثل لنز چندکانونی (اصلاح پیرچشمی)، لنز های توریک (لنز اصلاح کننده آستیگماتیسم) و لنز توریک مولتی فوکال (اصلاح همزمان پیرچشمی و آستیگماتیسم) را پرداخت نمی کنند. 
البته ممکن است با همه گیر تر شدن مصرف بیشتر این لنز ها در میان جراحان و بیماران پوشش بیمه ای در اینده مشمول این لنز ها نیز بشود . به هر حال بد نیست که حتما قبل از عمل از میزان تعهدات بیمه خود در این موارد مطلع شوید .
موقعی که به هزینه جراحی فکر میکنید بد نیست به هزینه های احتمالی عینک های دور یا نزدیک بعد از عمل فکر کنید؛ چراکه در صورت انتخاب لنز های معمولی بعد از عمل مجبور به تغییر عینک های قبل از عمل خود هستید. با توجه به اینکه در طول زمان باید برای تعویض عینک نزدیک و احیاناً عینک دور هر یک الی دو سال مجدداً هزینه کنید، شاید انتخاب لنزهای چند کانونی علاوه بر سایر مزایا، از نظر اقتصادی هم در طول زمان مقرون به صرفه باشد.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم