زمان مناسب عمل آب مروارید

بینایی پیشرفته ترین حس بدن است که دائماً اطلاعات مربوط به جهان اطراف را دریافت می کند. بازیابی بینایی به شما توان مجدد در آغوش گرفتن زندگی را می دهد.  شما را با دیگران وصل می کند و به شما امکان می دهد کارهایی را که می خواهید انجام دهید.

چه زمانی متوجه علائم آب مروارید می شوم؟

cataract symptoms علائم آب مروارید آب مروارید می تواند طی سالها ایجاد شود و در ابتدا ممکن است هیچ علائمی مشاهده نکنید. آب مروارید معمولاً در هر دو چشم ایجاد می شود، اما سرعت ایجاد آن در دو طرف متفاوت است. معمولاً آب مروارید یک چشم بیشتر از چشم دیگر است. بینایی شما ممکن است مه آلود یا  تار شود و یا حتی در صورت استفاده از عینک، احساس کنید که شیشه عینکتان کثیف شده است.

بیشتر افراد بالای 65 سال برخی از علائم کدورت عدسی طبیعی چشم را دارند و متوجه می شوند که آب مروارید دارند زیرا در انجام کارهای عادی روزمره خود مشکل پیدا می کنند. این علائم عبارتند از: مشکل دید در نور کم یا بسیار روشن، مشکل رانندگی شبانه که به نظر می رسد چراغ های روبرو هاله ای در اطراف خود دارند، تابش خیره کننده از نور شدید، رنگ ها کم رنگ شده یا بیشتر به رنگ قهوه ای یا زرد دیده می شوند، یا ممکن است دچار دوبینی شوید.
در نهایت عینک شما دیگر بینایی شما را اصلاح نمی کند و در صورت عدم درمان، آب مروارید منجر به کوری می شود. جراحی انکساری با لیزر مانند لیزیک برای آب مروارید موثر نیست. آب مروارید در اکثر موارد به دلیل افزایش سن رخ می دهد.

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

کی آب مروارید را عمل کنیم؟

cataract surgery time زمان عمل آب مرواریدزمان انجام عمل با توجه به نياز و شرايط هر فرد متفاوت است. در افراد مسن كه نياز چنداني به ديد كامل ندارند ممكن است ديرتر نياز به انجام عمل جراحي باشد. به هر حال شما با كمك چشم پزشك در اين زمينه تصميم خواهيد گرفت. آب مرواريد زماني نياز به جراحي دارد كه اختلال بينايي، انجام فعاليت هاي شغلي يا روزمره مانند رانندگي، مطالعه و تماشاي تلويزيون را مختل كند. با تکنیک های جدید عمل جراحی آب مروارید، نيازي به رسيدن آب مرواريد نيست.

برخلاف تصور عمومی که تصور می شود آب مروارید برای عمل باید رسیده باشد، با استفاده از تکنیک های مدرن جراحی، می توان عمل آب مروارید را در مرحله نسبتاً اولیه انجام داد. برای انجام عمل سطح خاصی از افت بینایی وجود ندارد، اما معمولاً در صورت کاهش کیفیت بینایی به گونه ای که بر سبک زندگی شما تأثیر بگذارد، عمل جراحی آب مروارید توصیه می شود. افرادی که افت بینایی دارند، برای تعویض گواهینامه ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

هر چقدر فرد در انجام عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) تأخیر کند باعث می شود که تدریجاً بعلت کاهش قدرت بینایی در انجام فعالیت های روزانه خود ناتوان تر شود و ممکن است به علت عدم دید مناسب منجر به حوادث جبران ناپذیر شود.  حتی عدم درمان آب مروارید ممکن است منجر به بالا رفتن فشار داخل چشم یا آب سیاه (گلوکوم) شود. به هر حال بهترین کسی که می تواند زمان مناسب برای عمل شما را تشخیص دهد چشم پزشک می باشد. 

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم