رانندگی بعد از عمل لیزیک، لازک، پی آر کی، فمتولیزیک و اسمایل

چه مدت پس از عمل جراحی لیزیک، لازک و اسمایل می توانم رانندگی کنم؟

بسیاری از افرادی که آرزو دارند با عینکشان خداحافظی کنند، این کار را با جراحی لیزیک انجام داده اند. مشکلات بینایی، مانند میوپی  (نزدیک بینی)، هایپروپی  (دوربینی ) و آستیگماتیسم (بینایی کج و معوج) ممکن است با جراحی لیزیک اصلاح شود که می تواند بینایی را بهبود بخشد و در عین حال نیازی به عینک نداشته باشید. جراحی لیزیک یک روش موثر برای اصلاح بینایی است اما معمولاً بلافاصله پس از عمل جراحی بینایی تار است و رانندگی  ایمن نیست.

 اکثر بیماران در طی 24 ساعت پس از عمل جراحی، شاهد بهبود چشمگیر حدت بینایی هستند. در پایان دوره بهبودی، افزایش چشمگیری در میزان بینایی خواهید دید  که به عوامل مختلفی از جمله نوع  روش درمانی جراحی عیوب انکساری (لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) که انجام داده اید بستگی دارد.

چه مدت پس از عمل جراحی لیزیک یا سایر عمل های جراحی لیزری عیوب انکساری قادر به رانندگی خواهم بودم؟

     در روز جراحی مهم است که یک راننده شما را به خانه منتقل کند. همچنین شما برای ویزیت روز بعد برای آمدن به مطب یا مرکز جراحی چشم  به راننده نیاز دارید. در بیشتر موارد، بیماران می توانند تا پایان روز ویزیت اول بعد از عمل رانندگی کنند.

آیا می توانم بعد از جراحی لیزیک برای بازگشت به خانه رانندگی کنم؟

driving after LASIK رانندگی بعد از لیزیک جراحی لیزیک چشم یا سایر جراحی های لیزری اصلاح انکسار چشم (فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) یک عمل سرپایی است.  به این معنی که بیماران پس از درمان می توانند به خانه خود بروند. برخی از بیماران ممکن است متوجه شوند بینایی آنها بلافاصله بعد از جراحی بهبود یافته است؛  در حالی که بینایی دیگران ممکن است تار به نظر برسند. در هر صورت، بیماران پس از جراحی لیزیک نمی توانند با رانندگی با ماشین خودشان به خانه برگردند و برای رانندگی به عضو خانواده یا دوست خود احتیاج دارند.
علاوه بر تاری دید ، بیماران ممکن است از آرامبخش خواب آور استفاده کنند تا در حین جراحی راحت باشند و در نتیجه به علت خواب آلودگی احتمالی نمی توانند با خیال راحت در مسیر خانه رانندگی کنند. چشم ها ممکن است به نور نیز حساس باشند و ممکن است بلافاصله بعد از جراحی بیش از حد اشکریزش داشته باشند. بنابراین رانندگی  در این زمان برای بیماران بسیار خطرناک است.

 زودترین زمانی که پس از جراحی لیزیک می توانم رانندگی کنم، چه موقع است؟

مدت زمانی که هر بیمار باید برای رانندگی پس از جراحی لیزیک یا سایر روش های لیزری اصلاح بینایی مانند لازک، فمتولیزیک، اسمایل، پی آر کی و ترانس پی آرکی  منتظر بماند، بر اساس شرایط  هر فرد متفاوت خواهد بود. با این حال، چشم پزشک به اکثر افراد پس از معاینه روز اول بعد از جراحی اجازه رانندگی را می دهد.
در طی این معاینه، بینایی بیمار بررسی می شود. در اکثر موارد، بیماران دیگر نیازی به استفاده از عینک نخواهند داشت و ممکن است پزشک معالج به شما گواهی مبنی بر عدم نیاز به استفاده از عینک و یا لنز تماسی هنگام رانندگی بدهد تا بتوانید گواهنامه خود را به نوع بدون نیاز به عینک رانندگی تغییر دهید. هنگامی که بینایی ارزیابی و برای رانندگی ایمن تشخیص داده شود ، بیماران می توانند دوباره رانندگی کنند.

جراحیهای چشم