با این شماره چشم یا نسخه عینک می توانم لیزیک کنم؟

Does My Eyeglass Prescription Qualify for LASIK? با این نسخه عینک می توانم لیزیک کنم؟در طی معاینه چشم پزشکی، چشم پزشک میزان عیوب انکساری مانند نزدیک بینی (میوپی)،  دوربینی  (هایپروپی) و آستیگماتیسم را اندازه گیری می کند و بر اساس این معاینه نسخه عینک تجویز می کند که قدرت عدسی عینک مورد نیاز برای اصلاح این عیوب انکساری را مشخص می کند.
اینکه آیا نسخه عینک یا به اصطلاح نمره چشم شما برای  اصلاح با جراحی  لیزیک و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی مناسب است یا نه، به عوامل مختلفی از جمله انحنای قرنیه (در نتیجه قدرت انکساری آن)  و همچنین ضخامت قرنیه چشم شما بستگی دارد. سایر فاکتورها شامل نوع دستگاه لیزری است که جراح لیزیک از آن استفاده می کند و نوع خاصی از فناوری و پارامترهای درمانی لیزیک که برای عمل شما توصیه می شود.
به طور کلی، اگر ضخامت قرنیه اجازه بدهد و انحنای قرنیه در محدوده قابل قبول باشد،  لیزرهای اگزایمر که برای جراحی  لیزری عیوب انکساری  استفاده می شوند، می توانند تقریباً تا 12.00-  دیوپتر نزدیک بینی ، تا 6.00+ دور بینی و تا 6.00 دیوپتر آستیگماتیسم را  اصلاح کنند.
در مواردیکه عیب انکساری بالاتر است،  جراحی های لیزری می تواند خطر عوارض جانبی مانند پخش نور در شب، هاله و سایر مشکلات احتمالی را افزایش دهد. خصوصاً اگر بیش از 8.00-  دیوپتر نزدیک بینی یا بیش از 4.00+  دیوپتر دوربینی داشته باشید، صحبت کردن با جراح خود در این باره  موقع مشاوره قبل از عمل بسیار مهم است.
در طی مشاوره  لیزیک، جراح عیوب انکساری شما بهترین روش را با توجه به کلیه شرایط پیشنهاد خواهد کرد. او درباره اینکه آیا نسخه شما در محدوده درمانی توصیه شده برای لیزیک است،  توضیح خواهد داد. اگر نسخه شما برای لیزیک بسیار بالا باشد، سایر روش های اصلاح بینایی مانند کارگذاری لنزهای قابل کاشت یا لنزهای داخل چشم فیکیک یا جراحی تعویض عدسی چشم ممکن است گزینه های خوبی باشند.

Eyeglass prescription نسخه عینکآیا نسخه عینک شما در محدوده قابل درمان با لیزیک است؟

شماره چشم شما (یا "نمره چشمتان") با "دیوپتر" اندازه گیری می شود.  دیوپتر واحدی است که  برای نشان دادن قدرت چشم یا لنز استفاده می شود. برنامه های درمانی پیشرفته تصحیح بینایی با لیزر، بسته به لیزر انتخاب شده برای درمان ، توانایی درمان تا 6.00+ دیوپتر دور بینی ، آستیگماتیسم تا 6.00- دیوپتر و نزدیک بینی تا  12.00- دیوپتر را دارند.

آیا شماره چشم شما ثابت است و چشمانتان سالم است؟

برای انجام عمل جراحی لیزیک، باید یک شماره چشم ثابت داشته باشید. این بدان معناست که نسخه عینک شما حداقل برای دو سال متوالی تغییر نکرده باشد. لیزیک برای افراد 18 سال به بالا مورد تایید است. با این حال ، بزرگسالان جوان تشویق می شوند که عمل لیزیک را به اواسط 20 سالگی خود موکول کنند. این سن "بلوغ چشمی" به طور معمول به معنای پایداری نسخه هاست.  سلامتی چشم به معنی عدم بیماری، آسیب و عفونت است.

آیا شکل و ضخامت قرنیه شما برای عمل لیزیک مناسب است؟

لیزیک با تغییر شکل قرنیه  بینایی چشم شما را بهبود می بخشد.  اگر قرنیه چشم شما خیلی نازک یا نامنظم باشد، ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید. در طی مشاوره اولیه، چشم پزشک ضخامت قرنیه را اندازه گیری می کند تا مطمئن شود در صورت نیاز به  اصلاح مجدد، بافت کافی باقی مانده  قرنیه وجود دارد. 

آیا اندازه مردمک چشم شما برای انجام لیزیک مناسب است؟

pupil مردمک چشم

اندازه گیری اندازه مردمک چشم شما بخش مهمی از مشاوره لیزیک است. اگر مردمک چشم شما به طور طبیعی بزرگ باشد، می توانید در معرض خطر افزایش عوارض جانبی پس از جراحی لیزیک مانند  ضعف بینایی در شب یا تاری دید باشید. توجه به این نکته مهم است که همه افرادی که مردمک چشم بزرگی دارند به طور خودکار از انجام عمل جراحی لیزیک چشم مستثنی نیستند.

وقتی لیزیک برای اولین بار معرفی شد، به کسانی که شماره چشم بالا داشتند توصیه نمی شد. اما با استفاده از فن آوری ها و تکنیک های امروزی، بسیاری از بیمارانی که در گذشته به آنها گفته می شد  که نباید لیزیک انجام دهند، اکنون اغلب کاندیداهای عالی هستند. یک جراح با تجربه قادر خواهد بود چشم و بینایی شما را با دقت ارزیابی کند تا یک توصیه دقیق وجامع به شما ارائه دهد.

جراحیهای چشم