بهترین سن برای انجام لیزیک یا لازک چه سنی است؟

چه زمانی بهترین زمان انجام لیزیک یا لازک است؟

What Is The Best Age To Get LASIK? سن مناسب عمل لیزیک چه سنی است؟

به هر دلیلی چه به خاطر انجام فعالیت های  ورزشی، چه به دلیل نیاز به مسافرت های مکرر یا  حتی به این دلیل که از عینک و یا لنزهای تماسی خوشتان نمی آید، عمل جراحی  لیزیک می تواند جایگزین شگفت انگیزی برای افراد با بینایی ضعیف باشد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد قبل از تصمیم به عمل مطرح می شود  این است که چه زمانی بهترین زمان انجام لیزیک است؟  آیا در سن خاصی عمل لیزیک بهتر است؟

تصمیم برای جراحی لیزیک یک انتخاب شخصی است. منابع بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کنند تا بتوانید تصمیم بگیرید که  آیا انجام عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی برای شما مناسب است یا خیر؟ به عنوان مثال، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند زمان ایده آل برای انجام لیزیک را تشخیص دهید.

اگرچه موارد استثنایی نیز وجود دارد، اما بیشتر پزشکان حد اقل سن انجام عمل لیزیک را  سن 18  سالگی توصیه می کنند. گرچه علاوه بر شرط سنی، باید میزان عیب انکساری (نمره چشم ها)  طی یک سال گذشته ثابت باشد. به این معنی که یا باید شماره چشم هیچ تغییری نکرده باشد و یا اینکه طی یک سال گذشته حداکثر نیم دیوپتر افزایش داشته باشد. در زیر اطلاعات تکمیلی در مورد عمل لیزیک در هر سنی آورده شده است.

حداقل سن برای لیزیک یا لازک چه سنی است؟

لیزیک برای بزرگسالان 18 سال به بالا مورد تایید FDA است. بعلاوه، به دلایل زیادی ، اکثر پزشکان برای افراد زیر 18 سال لیزیک نمی کنند. اول اینکه بینایی تا اوائل بزرگسالی تغییر می کند. دوم اینکه ، اکثر کودکان برای انجام کارهای روزمره نیازی به جراحی لیزیک ندارند. البته این قاعده استثنائاتی نیز دارد. کودکان و نوجوانان با مشکلات بینایی شدید ممکن است کاندیدای لیزیک باشند.

مناسب ترین سن برای لیزیک یا لازک چه زمانی است؟

به طور کلی، کاندیدای مناسب برای لیزیک فردی در سنین 20 تا 40 سال است. دلیل آن، این است که یک عامل مهم تعیین کننده در کاندیداتوری لیزیک، ثابت شدن عیب انکساری چشم برای حداقل دو سال است. همانطور که بدن شما در دوران نوجوانی رشد کرده و بالغ می شود، چشم های شما نیز رشد می کنند. تحقیقات نشان می دهد که چشم ها  بعد از 20 سالگی شروع به تثبیت می کنند و نسخه عینکتان ثابت می ماند.

در چه سنین دیگری لیزیک یا لازک انتخاب مناسبی است؟

چشم ها در حدود 40 سالگی دوباره تغییر می کنند. در این سنین بسیاری از افراد دچار پیرچشمی می شوند که باعث می شود بیماران به عینک مطالعه نیاز داشته باشند. لیزیک پیرچشمی را تصحیح نمی کند اما در این شرایط می تواند با روشی به نام مونوویژن یا دید تک چشمی  monovision بینایی دور و نزدیک را اصلاح کرد. مونوویژن زمانی است که یک چشم برای دید نزدیک اصلاح می شود در حالی که چشم دیگر برای بینایی دور اصلاح می شود.
بینایی می تواند دوباره در حدود 60 سالگی تغییر کند. در این مرحله ، ممکن است افراد مبتلا به آب مروارید شوند.  لیزیک جراحی مناسبی برای آب مروارید نیست، اما این افراد ممکن است به طور قابل توجهی از جراحی آب مروارید با لیزرسود ببرند.

جراحیهای چشم