آب مروارید به چه صورت است؟

آیا می توانید آب مروارید را ببینید؟

Mature cataract آب مروارید رسیدهآب مروارید کدر شدن عدسی طبیعی و کریستالی چشم است. تا زمانی که آب مروارید بسیار پیشرفته نباشد و به اصطلاح رسیده نباشد، شما نمی توانید آب مروارید را ببینید. چشم مبتلا به آب مروارید رسیده در ناحیه مردمک سفید یا قهوه ای مایل به شیری و مات به نظر می رسد و فرد دیگر یا خودتان در آینه می توانید آن را ببینید.
حتی زمانی که آب مروارید در ابتدایی ترین مرحله است، چشم پزشک شما در طی یک معاینه جامع چشم پزشکی می تواند آب مروارید را ببیند. چشم پزشکان همچنین می توانند تشخیص دهند که شما چه نوع آب مرواریدی دارید.            

فیلم کاتاراکت یا آب مروارید  Cataract Video

 

 آب مروارید در هر مرحله چگونه است؟

آب مروارید چهار مرحله دارد و هر کدام ظاهر متفاوتی دارند.

این مراحل عبارتند از:
     آب مروارید اولیه - بیشتر عدسی چشم شما هنوز شفاف است. با این حال، بینایی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. کاهش بینایی یا تاری دید و همچنین تابش خیره کننده هنگام نگاه کردن به منابع نور و خستگی چشم همگی ممکن است وجود داشته باشند.
     آب مروارید نابالغ - عدسی در این مرحله به خصوص در مرکز کمی مات و کدر است. پیشرفت یک آب مروارید نابالغ ممکن است سالها طول بکشد.
     آب مروارید رسیده – آب مروارید به حدی رشد کرده است که عدسی ممکن است به رنگ سفید شیری یا قهوه ای و مات به نظر برسد. دیگر نمی توانید سیاهی مردمک در مرکز عنبیه چشم را تشخیص دهید.
     آب مروارید بیش از حد رسیده: در این مرحله، آب مروارید آنقدر پیشرفته است که سفت، ضخیم و قهوه ای می شود. در این مرحله عمل آب مروارید دشوارتر است. عدسی نیز کوچک می شود و فشار چشم می تواند افزایش یابد که ممکن است منجر به گلوکوم شود.

هر نوع آب مروارید منحصر به فرد است.

انواع مختلفی از آب مروارید وجود دارد. هر نوع آب مروارید در قسمت متفاوتی از عدسی شروع می شود. هر کدام به روشی منحصر به فرد رشد می کنند و ظاهری متمایز دارند.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم