لیزیک مجدد تکمیلی

 اگر در حال تحقیق در مورد روش‌های اصلاح بینایی لیزری مانند  لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی هستید، احتمالاً با عباراتی مانند  لیزیک تکمیلی یا درمان مجدد مواجه خواهید شد - اینها همه اسامی مختلفی برای یک روش لیزر دوم هستند که برای رفع هرگونه خطای بینایی باقیمانده پس از اولین عمل در نظر گرفته می شوند. به دلایل مختلفی ممکن است پس از عمل اصلاحی عیوب انکساری اول، عمل مجدد تکمیلی، توصیه شود.LASIK enhancement

   در 1 تا 5 درصد مواقع، بعد از عمل لیزیک اولیه به نتیجه رضایت بخش کامل نمی رسیم. به طور کلی، بعد از لیزیک، بیماران خیلی بهتر از قبل از عمل می بینند، اما شاید بعد از فرآیند بهبودی به نتیجه بینایی 10/10 که به دنبال آن بوده اند نرسند.  لیزر مورد استفاده برای عمل لیزیک بسیار دقیق است،  اما میزان بهبودی و نتیجه عمل در هر چشمی متفاوت است. مهم است که در مراقبت های پس از لیزیک کوشا باشید و چشم پزشکتان  را در جریان پیشرفت عمل قرار دهید. اگر پس از تکمیل فرآیند بهبودی، دید شما به آن اندازه که شما و چشم پزشک انتظار داشتید واضح نباشد، باید از نظر نیاز به لیزیک مجدد مورد ارزیابی قرار بگیرید تا مشخص شود که  آیا با عمل دوم می توانیم به بینایی بهتر دسترسی پیدا کنیم یا خیر؟  به طور کلی تا 3 ماه  پس از  لیزیک بینایی به ثبات نمی رسد و به همین دلیل معمولاً بعد از این بازه زمانی اگر لازم باشد، لیزیک ترمیمی  انجام می شود.
    گاهی اوقات پس از چندین سال، بیمار دچار تغییر در نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم  خود می شود. این بیماران به شماره چشم اولیه خود برنمی‌گردند، اما به وضوح سال‌های اولیه پس از عمل لیزیک  نیز نمی‌بینند. این بدان معنا نیست که اثر درمانی لیزیک از بین رفته است - زیرا لیزیک در زمان عمل اصلاح دائمی بینایی است. با این حال، لیزیک از تغییر چشم، چه در اثر سن یا سایر بیماریها، جلوگیری نمی کند. همانطور که انتظار ندارید که شماره عینک برای ده سال تغییر نکند، گاهی اوقات بینایی بعد از لیزیک نیز  تغییر می کند و ربطی به جراحی ندارد. به طور معمول، این تغییرات در بینایی، درست مانند تغییرات بقیه بدن شما به دلیل تغییر شکل چشم با افزایش سن است.  این تغییرات فیزیکی بدون توجه به لیزیک یا هر روش دیگری رخ می دهد. تخمین زده می شود که برای هر سال بعد از لیزیک، احتمال نیاز به درمان مجدد 1 درصد افزایش می یابد.

 لیزیک ترمیمی یا تقویتی چیست؟

پاسخ کوتاه این است که لیزیک ترمیمی بسیار شبیه لیزیک اصلی و اولیه است. بسیاری از ملاحظات مشابه آنچه که برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا عمل لیزیک اصلی برای شما توصیه می شود یا نه در اینجا نیز دخیل است.  سلامت کلی چشم ها و سایر عوامل نیز قبل از توصیه به درمان مجدد توسط چشم پزشک ارزیابی می شود.

در طول جراحی لیزیک ترمیمی چه انتظاری باید داشت؟

 روش عمل  بسیار شبیه روش عمل لیزیک اصلی است. قبل از عمل، از قطره های بی حس کننده استفاده می شود. فلپی که در لیزیک قبلی تهیه شده بود در دوره ترمیم به محل اولیه خود چسبیده  و ترمیم شده است.  جراح با استفاده از یک ابزار تخصصی فلپ را به آرامی بلند می کند تا سطحی را که در آن درمان اصلاح بینایی لیزر انجام می شود، در معرض دید قرار دهد. به طور کلی، عمل مجدد یک ترمیم کوچک است - بنابراین فقط چند ثانیه طول می کشد تا تغییر شکل اضافی انجام شود.

دوره بهبودی لیزیک مجدد تکمیلی: بعد از لیزیک ترمیمی چه انتظاری باید داشت؟

بهبودی پس از لیزیک مجدد شبیه لیزیک اصلی  است و برای تسکین درد، کاهش احتمال عفونت و کمک به ترمیم قرنیه به شما قطره و داروهای دیگری داده می شود.  مانند لیزیک اصلی، بینایی در مدت زمان بسیار کوتاهی بهبود می یابد. در بیشتر موارد بالافاصله پس از عمل بهبودی محسوسی خواهید داشت و طی چند روز بینایی تدریجا کامل می شود.

میزان موفقیت لیزیک مجدد تکمیلی چقدر است؟

اکثر بیماران لیزیک بعد ازعمل نتایج بینایی خوبی بدست می آورند.  90 درصد بیماران بعد از عمل  لیزیک به بینایی 20/20 یا بهتر می رسند. بنابراین، احتمال اینکه دوباره نیاز به لیزیک  داشته باشید بسیار کم است. با این حال، در انتخاب هر کاری باید همه احتمالات را در نظر گرفت و مطلع باشیم که لیزیک ترمیمی قسمتی از عمل اصلاح بینایی با لیزیک است.

جراحیهای چشم