مسافرت با هواپیما و جراحی آب مروارید

مسافرت با هواپیم و جراحی آب مروارید Flying After Cataract Surgeryقبل از پرواز بعد از جراحی آب مروارید چه چیزی باید بدانید؟

برای بسیاری ، مسافرت با هواپیما اجتناب ناپذیر است. دلیل آن می تواند شامل سفر به دیدار عزیزان باشد. ممکن است برای تعطیلات تفریحی مسافرت کنیم. اما هنگامی که بینایی کاهش می یابد و جراحی آب مروارید مورد نیاز است ، تلاش برای متناسب کردن زمان سفر و عمل با هم ممکن است چالش برانگیز شود.
خوشبختانه ، نیازی به لغو بلیط هواپیما به دلیل جراحی آب مروارید نیست. در حالی که پرواز در هواپیما می تواند باعث خشک شدن چشم شما شود ، هیچ محدودیتی در پرواز بعد از جراحی آب مروارید وجود ندارد.
این موضوع به شما مجوزی برای پرواز در هر جایی نمی دهد. قبل از اینکه به کل مسئله خشکی چشم بپردازیم ، ابتدا یک چیز مهم را باید در نظر داشته باشیم - که پس از جراحی آب مروارید در خارج از شهر محل جراحی خود هستیم.

مسئله بیرون رفتن از شهر

بیماران باید بعد از عمل جراحی آب مروارید در اول روز ، هفته اول و ماه اول بعد از عمل ، ویزیت شوند. در طی این ویزیت ها، چشم پزشک، دید و بهبودی را بعد از عمل جراحی آب مروارید بررسی می کند. با این معاینات چشم پزشک مطمئن می شود که همه چیز مطابق آنچه در نظر گرفته شده بهبود می یابد.
عدم حضور در بعضی جلسات ویزیت توصیه نمی شود.
اگر قصد سفر دارید ، حتماً برای بازگشت به ویزیت های بعد از عمل خود نیز برنامه ریزی کنید.
اگر می توانید سفر کنید و هنوز هم برای ویزیت خود برگردید ، درست پیش بروید. (اما به جراح خود اطلاع دهید که شما از شهر خارج خواهید شد).
اگر یک مسافرت اورژانسی پیش آمده و نوبت ویزیت خود را از دست داده اید ، حتماً به جراح خود اطلاع دهید تا دستورات لازم را به شما بدهد. ممکن است وقت ویزیت دیگری به شما داده شود. یا در صورت لزوم ، در خارج از شهر به پزشک چشم دیگر مراجعه کنید.
در هر صورت ، چه قرار ویزیت در شهر خودتان و چه در خارج از شهر خودتان انجام شود، معاینه کننده مطمدن شود که دوره بهبودی آب مروارید شما به خوبی پیش می رود.

دسترسی به مراقبت های پزشکی

مسافرت با هواپیم و جراحی آب مروارید Flying After Cataract Surgeryاما در خارج از قرارهای برنامه ریزی شده ، نکته دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
اکثریت قریب به اتفاق افراد از جراحی آب مروارید بدون هیچ گونه مشکل اضافی بهبود می یابند. اما به ندرت بهبودی دقیقاً همانطور که امیدوار بودیم، پیش نمی رود.
یکی از نگرانی های ترس از ایجاد عفونت بعد از عمل جراحی آب مروارید است. اگرچه نادر است ، عفونت باید فوراً تشخیص داده و درمان شود. بدتر شدن بینایی ، قرمزی و درد در چشم همه نشانه هایی است که ممکن است عفونت در حال پیشرفت باشد. تأخیر در درمان عفونت می تواند منجر به از بین رفتن دائمی بینایی شود.
درمان عفونت نیاز به دسترسی به مراقبت های پزشکی توسط متخصص چشم پزشکی دارد. این امکانات فقط در یک شهر توسعه یافته پیدا می شود. بعد از عمل جراحی آب مروارید زمان پرواز به بیابان ها یا جنگل های دوردست با دسترسی محدود و عدم اتصال به دنیای خارج نیست.

خشکی چشم

 اگر پرواز دارید ، توجه به خشکی چشم مهم است. پس از عمل جراحی آب مروارید، در بسیاری از افراد برای ماه اول، خشکی چشم تشدید خواهند شد.
خود عمل جراحی باعث خشک شدن چشم خواهد شد. داروی ضد عفونی کننده بتادین که برای استریل کردن چشم استفاده می شود ، در واقع برای چشم سمی است (اما برای جلوگیری از کشتن باکتری ها بسیار عالی است). بعد از عمل چشم می تواند کمی بیشتر خشک شود زیرا در حین عمل پلک ها باز است.
از طرفی خشکی چشم با مصرف قطره های چشم مورد استفاده پس از عمل تشدید می شود. قطره های چشم حاوی مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد باکتری ها هستند. این مواد نگهدارنده می توانند چشم را تحریک کرده و آن را خشک کنند. تا زمانی که بعد از جراحی آب مروارید قطره های چشمی را استفاده می کنید، می توانید خشکی چشم را افزایش دهید.
خشکی چشم ناراحت کننده است. در موارد خشکی چشم، می توانید علائمی مانند: احساس سوزش ، درد ، احساس چیزی در چشم یا احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید.
خشکی چشم همچنین می تواند بینایی را تار کند. روی سطح چشم ما یک لایه اشکی است. در مواقع عادی ، این لایه اشکی صاف و شفاف است. اما اگر این لایه اشکی خشک شود ، نامنظم می شود و بینایی را مبهم می کند. این مساله به نوبه خود منجر به نوسان بینایی خواهد شد.
خشکی چشم قبلی درمان نشده در واقع می تواند باعث بدتر شدن خشکی چشم شود. بنابراین برای داشتن بهترین بهبودی بعد از عمل جراحی آب مروارید باید مطمئن شویم که خشکی چشم نیز درمان شده است.
برای درمان خشکی باید اشکهای مصنوعی استفاده کرد و از موقعیت هایی که باعث می شود چشم ها بیشتر خشک شوند. مانند سفر با هواپیماها اجتناب کرد.

هوای داخل هواپیما خشک است.

هرچه در هواپیما بالاتر می رویم ، تراکم هوای خارج از هواپیما کمتر و کمتر می شود. به همین دلیل، هواپیماها فشار داخل کابین را بالاتر می برد تا فشار اکسیژن موجود در هوای داخل کابین در سطوح نرمال بماند.
موتورهای جت بزرگ روی هواپیماها هوای زیادی را به داخل خود می کشند. همه این هوا برای این موتورها لازم نیست، بنابراین مقداری از این هوا به بقیه قسمت های هواپیما منحرف می شوند تا کابین را تحت فشار هوا قرار دهند.
اما در ارتفاعی که هواپیماها پرواز می کنند، رطوبت زیادی در هوا وجود ندارد. در حقیقت ، در آن ارتفاعات، رطوبت کمتر از 1 ٪ است. بنابراین هوا وارد شده به کابین تقریباً کاملاً خشک است. این باعث می شود هوای داخل هواپیما بسیار خشک شود.
هنگامی که در محیط های خشک قرار می گیریم ، چشم ها بیشتر خشک می شوند. به همین دلیل است که پوست ما نیز می تواند بیشتر خشک شود. در هنگام خشکی هوا آب آسان تر از چشم و بدن ما وارد هوای محیط اطرف می شود. هنگام پرواز با هواپیما ، اشک سریعتر از چشم های ما تبخیر می شود.
مسئله این است که سفر نیز زندگی معمول را تغییر می دهد. ما ممکن است آب کمتری بنوشیم ، ناسالم بخوریم ، به همان اندازه نخوابیم.  همه اینها می تواند به خشکی بیشتر چشم نیز کمک کند.

برای مقابله با خشکی چشم چه باید کرد؟

متأسفانه کار زیادی در مورد رطوبت کم هوای هواپیمای نمی توان کرد.
رطوبت ساز مسافرتی شخصی نیز در هواپیما قابل استفاده نیست.
اما دانستن اینکه چگونه هواپیما بر چشمان شما تأثیر خواهد گذاشت ، به شما امکان می دهد اقدامات لازم را برای جلوگیری از بدتر شدن خشکی چشم در پرواز هواپیما انجام دهید.
استفاده از اشکهای مصنوعی رایج ترین روش برای درمان خشکی خفیف است. و در طول پرواز، افزایش تعداد دفات مصرف قطره های اشک مصنوعی می تواند به جلوگیری از خشک شدن بیشتر چشم ها کمک کند.
اشکهای مصنوعی معمولی حاوی مواد نگهدارنده شبیه به قطره چشم تجویز بعد از جراحی آب مروارید است. بنابراین به دنبال اشکهای مصنوعی بدون مواد نگهدارنده باشید. این اشکهای مصنوعی را می توان هر چند ساعت برای جلوگیری از خشک شدن چشم در هنگام پرواز بعد از جراحی آب مروارید استفاده کرد.
 اگر می توانید در هواپیماها چرت بزنید، عالی است! چرت زدن چشمان شما را بسته و از خشک شدن محافظت می کند.
     اگر نمی توانید چرت بزنید، استفاده از کتاب صوتی، به شما امکان می دهد در حالی که سرگرم می شوید، چشمان خود را ببندید.
     حتما در هنگام پرواز هواپیما آب بنوشید. یک بطری آب را در فرودگاه تهیه کنید تا در هنگام پرواز هواپیما استفاده کنید تا از کم آبی جلوگیری شود.
     بستن دریچه هوا بالای صندلی شما می تواند به کاهش میزان هوای خشک که به سمت چشمان شما جاری می شود ، کمک کند.
     اگر خشکی شدیدتر دارید ، قبل از سفر با جراح خود صحبت کنید. درمان های اضافی خشکی چشم به غیر از اشکهای مصنوعی می تواند به درمان خشکی چشم شما (حتی خارج از پرواز) کمک کند.

خلاصه

پس از عمل جراحی آب مروارید هیچ مورد منع مصرف پزشکی برای پرواز در هواپیما وجود ندارد. اگر تصمیم به مسافرت دارید، حتماً مطمئن شوید که پیگیری های مناسبی را برای چشمان خود خواهید داشت و به مراقبت های اضطراری چشم دسترسی دارید.  مراقبت از چشمانتان در هنگام پرواز هواپیما به شما اطمینان می دهد که پرواز خشکی چشم شما را بدتر نمی کند.
 
برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

جراحیهای چشم