جراحی لیزیک یا لازک و مصرف سیگار

چگونه سیگار بر بیماران لیزیک تأثیر می گذارد؟

ما معتقدیم که بعد از عمل جراحی لیزیک می توان جهان پیرامون را از منظر دیگری به نظاره نشست. به مدد روشهای پیشرفته جراحی لیزر چشم مانند  لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی، افراد بدون نیاز به عینک طبی و یا لنز تماسی می توانند خوب ببینند. اما دیدن دنیا به معنای داشتن نگاه متفاوت به آینده  نیز هست. گاهی اوقات پس از انجام لیزیک می توان در برخی از عادت های دیگر زندگی تجدید نظر کرد.

با توجه به این موضوع، ما می خواهیم نحوه تأثیر دود سیگار بر بیماران لیزیک، به ویژه پس از جراحی را بررسی کنیم. مهم است که به توصیه های ما گوش کنید، زیرا این امر می تواند به شما کمک کند تا از بروز مشکلات جلوگیری کرده و نتایج کلی جراحی لیزیک را بهبود بخشد.

سیگار کشیدن می تواند تأثیر منفی در بهبودی لیزیک داشته باشد.

سیگار کشیدن برای شما مضر است، این یک امر مسلم است. این می تواند منجر به سرطان، بیماری های ریوی، بیماری های قلبی و بیماریهای بسیار دیگری شود. علاوه بر این، در حین بهبودی عمل لیزیک می تواند تأثیر نامطلوبی بر شما بگذارد. افرادی که سیگار می کشند مستعد ابتلا به عفونت هستند و نسبت به افراد غیر سیگاری کندتر بهبود می یابند. ترکیب این موارد می تواند منجر به مشکلات جدی بعد از انجام عمل جراحی لیزیک شود.

عوارض احتمالی مرتبط با استعمال دخانیات پس از عمل لیزیک

همانطور که در بالا ذکر شد، عارضه اصلی که باید نگران آن باشید، عفونت است. از آنجا که در افراد سیگاری ترمیم بعد از جراحی مدت زمان بیشتری طول می کشد، با تاخیر بهبودی خطر عفونت افزایش می یابد. در حالی که به لطف فناوری پیشرفته در حال حاضر روش جراحی از هر زمان دیگری ایمن تر است، سیگار کشیدن در حین بهبودی می تواند دلیل بروز عوارض بعد از عمل مانند مسائل مربوط به فلپ قرنیه یا التهاب فلپ قرنیه باشد.

تحریک چشم و سایر عوارض سیگار کشیدن

جدا از خطر عفونت، سیگار کشیدن می تواند عوارض جانبی بعد از جراحی را تشدید کند. چشمان شما بعد از عمل لیزیک حساسیت خاصی نشان می دهد و دود سیگار و سیگار کشدین می تواند به شدت تحریک کننده باشد. این کار می تواند باعث آب ریزش چشم شود یا اگر بعد از جراحی دچار خشکی چشم شدید، می تواند منجر به ناراحتی شدید چشم شود.

سیگار کشیدن را قبل از عمل لیزیک متوقف کنید.

قبل از انجام لیزیک، مهم است که از مصرف سیگار، قلیان و سایر محصولات تنباکو خودداری کنید. این به شما کمک می کند تا بدن شما در بهترین شرایط قرار گیرد تا سریع بهبود یابد. بخاطر داشته باشید که این یک دستورالعمل پیشگیری رایج است که به همه بیماران داده می شود.

در حین بهبودی سیگار نکشید.

بعد از عمل لیزیک، باید چند هفته از استعمال سیگار خودداری کنید تا چشمان شما کاملاً خوب شود. این کار فقط برای ایمنی شما است تا اطمینان حاصل کنید که باعث تحریک شروع خشکی چشم یا تحریک بیش از حد چشم نشوید.

بهانه خوبی برای ترک سیگار

بعد از انجام لیزیک، تعدادی از مردم احساس می كنند كه بهانه خوبی است تا سرانجام عادت استعمال دخانیات را برای همیشه ترک کنند. با ترک سیگار، ممکن است از مشکلات سلامتی جلوگیری کنید و واقعاً می توانید از نعمت های زندگی لذت ببرید.
اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید، ما می توانیم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را به منابعی هدایت کنیم که می توانند ترک  سیگار شما به واقعیت تبدیل کنند.