آیا لیزیک، لازک، فمتولیزیک یا اسمایل می تواند شما را کور کند؟

Can LASIK Make You Go Blind? آیا لیزیک می تواند شما را کور کند؟ میلیون ها عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی در سطح جهان با سطح بسیار بالایی از ایمنی و اثربخشی انجام شده است. این که کسی از عمل لیزیک نابینا شود بسیار غیرمعمول است - به خصوص اگر دستورالعمل های جراح خود را اجرا کنید و طبق دستورالعمل در همه ویزیت های بعدی شرکت کنید.
همانطور که گفته شد، مهم است که به یاد داشته باشید که لیزیک جراحی است و مانند هر روش جراحی، عوارض غیر منتظره ای ممکن است رخ دهد.
بیشتر خطرات و عوارض لیزیک خفیف است و می تواند با موفقیت درمان شود. بیشترین عارضه های گزارش شده از جراحی لیزیک شامل خشکی چشم ، دیدن هاله نور در اطراف چراغ ها، پخش نور و سایر اختلالات بینایی است. این مشکلات معمولاً موقتی هستند اما بندرت می توانند دائمی باشند. عوارض شدیدتر ، از جمله کاهش چشمگیر بینایی چشم، ممکن است اما بسیار غیر معمول است.
هنگام انتخاب جراح لیزیک، مهم است که هنگام معاینه چشم و مشاوره قبل از عمل ، سوالات خود را بپرسید و اطمینان کنید که پزشکی که انتخاب می کنید تمام تلاش ممکن را برای کاهش خطر عوارض لیزیک و مدیریت علائم پس از عمل انجام می دهد.
همچنین ، درک سطح تجربه پزشک در انجام عمل لیزیک و سایر روش های اصلاح بینایی - از جمله  روش های غیر لیزری اصلاح عیوب انکسار مثل  کار گذاری لنزهای داخل چشمی فیکیک اتاق قدامی، کاشت لنز های فیکیک اتاق خلفی  ICL،  تعویض عدسی طبیعی چشم، کراتوپلاستی هدایتی یا CK و دید تک چشمی یا مونوویژن - و نوع فناوری ارائه شده برای هر روش مهم است.
در طول مشاوره قبل از عمل ، جراح در مورد مناسب بودن شرایط چشم شما برای لیزیک و خطرات خاص شما ، بر اساس عیب انکساری، اندازه گیری قرنیه، سلامتی و سن و سایر عوامل، صحبت خواهد کرد.
همچنین ، درصورتی که نتیجه غیرقابل قبولی داشتید و برای رسیدن به حدت بینایی بهتر، به عمل تقویتی لیزیک نیاز داشتید ، از جراح خود در مورد نحوه درمان بپرسید.

جراحیهای چشم