معاینات بعد از لیزیک

آیا بعد از عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی به معاینه چشم نیاز دارم؟

بله ، قطعاً بعد از عمل جراحی لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی هنوز به معاینه چشم نیاز دارید.
علاوه بر اطمینان از ثابت ماندن بینایی، معاینات منظم چشم برای بررسی و محافظت از سلامت چشم نیز لازم است.

معاینات دوره ای پس از عمل لیزیک

LASIK Eye Examination معاینات پس از عمل لیزیکبه طور خاص، معاینات چشمی برای بررسی مشکلات جدی تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم، تخریب ماکولا، آب مروارید و بیماری چشم دیابتی مورد نیاز است. لیزیک خطر ابتلا به این مشکلات را افزایش نمی دهد اما خطر را  کاهش نیز نمی دهد.  بنابراین معاینات معمول چشم بعد از لیزیک به همان اندازه قبل از عمل برای رد کردن آنها یا تشخیص زودهنگام بیماری ها مهم هستند، تا در صورت بروز با تشخیص زود هنگام و درمان به موقع از پیشرفت آنها جلوگیری کرد.
از آنجا که لیزیک شکل و ضخامت قرنیه را تغییر می دهد، انجام معاینات معمولی چشم  پس از لیزیک برای نظارت بر سلامت سطح قسمت های قدامی چشم مهم است. ترجیحاً، این معاینات باید شامل توپوگرافی قرنیه باشد - نقشه ای دقیق از انحنای قرنیه که برای رد قوز قرنیه استفاده می شود. (در صورت تشخیص زو هنگام، قوز قرنیه و سایر مشکلات ثبات قرنیه معمولاً با روشی به نام  کلاژن کراس لینک قرنیه یا CCL یا CXL با موفقیت کنترل می شوند).
 برای حفاظت ایده آل از چشمانتان، شما باید پس از انجام عمل جراحی لیزیک سالانه چشمتان را  معاینه و بررسی کنید، مگر اینکه چشم پزشکتان معاینات بیشتری را توصیه کند.
بعد از جراحی لیزیک باید از مالیدن چشم خودداری کنید. مالش شدید چشم ممکن است خطر نازک شدن قرنیه یا قوز قرنیه را افزایش دهد.
بدون توجه به اینکه شما عمل لیزیک انجام داده اید درست است، این قضیه صادق است.  اما مالش شدید چشم همچنین می تواند به طور بالقوه بر ثبات فلپ قرنیه ایجاد شده در طی جراحی لیزیک تأثیر بگذارد.
اگر از خارش و تحریک چشم اذیت می شوید، به چشم پزشک مراجعه کنید تا خشکی چشم یا آلرژی چشم را بررسی کند و در صورت لزوم درمان این ناراحتی ها را آغاز کند.

استفاده از عینک بعد از لیزیک

post LASIK Eyeglasses عینک بعد از جراحی لیزیدر طی معاینات معمول چشمی بعد از لیزیک، چشم پزشک همچنین بررسی می کند که آیا عیوب انکساری جزئی باقیمانده وجود دارد یا نه و آیا  برای تیز بینی برای انجام بعضی از کارها شما نیاز به تجویز عینک دارید یا خیر؟
غالباً فقط برای انجام فعالیتهای خاص مانند رانندگی در شب به عینک راانندگی نیاز است. در مواردی، استفاده از عینک های تدریجی تقریباً تمام وقت، بهترین دید ممکن را در تمام فاصله ها به شما می دهد.
برای داشتن بهترین دید در شب هنگام رانندگی، لنزهای تک دید با پوشش ضد بازتاب اغلب بهترین انتخاب برای راحتی و وضوح بیشتر هستند. (پوشش ضد انعکاس ایده خوبی برای عدسی های تدریجی است تا انعکاس های منحرف کننده را از بین ببرد و عینک چشم شما را جذاب تر کند).
همچنین، حتماً از عینک آفتابی با کیفیت استفاده کنید که از چشم شما در برابر اشعه ماورا بنفش مضر آفتاب محافظت می کند، که با آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سرطان چشم و بافت های اطراف مرتبط است.
گزینه دیگر برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماورا بنفش، عدسی های فتوکرومیک است که در محیط داخل کاملاً شفاف است و به طور خودکار در برابر نور خورشید تیره می شود. می توانید برای انتخاب عینک محافظ مناسب پس از عمل از همکاران ما در مرکز چشم پزشکی دکتر نادری مشورت بگیرید..

جراحیهای چشم