کنترل نزدیک بینی در کودکان

Myopia correction in children اصلاح نزدیک بینی در کودکان با عینکنزدیک بینی (میوپی) بسیار شایع است. از هر دو نفر یک نفر (50٪) به آن مبتلا هستند. علت نزدیک بینی، این است که یا قطر قدامی خلفی چشم بیشتر از حالت عادی است و یا قرنیه (دریچه شفاف جلوی چشم)  انحنای زیادی دارد به گفته دیگر خیلی شدید خمیده است. این حالت باعث می شود چیزهایی که از شما دور هستند مبهم به نظر برسند. در برخی موار نزدیک بینی با استفاده از عینک و یا لنز تماسی و یا عمل جراحی  اصلاح می شود. داشتن نزدیک بینی می تواند بعداً شانس ابتلاء به بعضی از بیماری های چشمی مانند آب مروارید، گلوکوم و جدا شدن شبکیه را افزایش دهد.
مطالعات نشان می دهد که نزدیک بینی در میان کودکان شتیع تر شده است.  اگرچه هیچ ارتباط مستقیم اثبات شده ای وجود ندارد، اما تحقیقات نشان می دهد كه كودكانی كه وقت بیشتری را در خانه برای انجام فعالیتهای نزدیك (مانند كار با رایانه، بازیهای ویدیویی و مطالعه) می گذرانند نسبت به كسی كه وقت بیشتری در خارج از منزل سپری می كند، نزدیک بینی دارند.
پزشکان در حال بررسی روش هایی برای کاهش روند نزدیک بینی در کودکان هستند. در حالی که نزدیک بینی قابل برگشت نیست، هدف از درمان این است که از بدتر شدن آن جلوگیری کند. این امر می تواند از سلامت چشم کودک در آینده محافظت کند، علیرغم اینکه هنوز به استفاده از عینک یا لنزهای تماسی احتیاج دارد.

myopiacontrol in children کنترل نزدیک بینی در کودکانقطره چشمی آتروپین با دوز کم

ممکن است با قطره های چشمی آتروپین آشنا باشید. از آنها برای گشاد شدن مردمک چشم شما در طول معاینه چشم استفاده می شود. هنگامی که به مدت 2 تا 3 سال به مقدار کم به کودکان داده شود،  می تواند روند نزدیک بینی را کند کنند. پزشکان دقیقاً نمی دانند که این دارو چگونه اثر می کند، اما آنها فکر می کنند که این قطره ها ممکن است باعث جلوگیری از طولانی شدن چشم شود. نزدیک بینی با طولانی شدن چشم بدتر می شود.
آتروپین با دوز پایین برای نزدیک بینی برای کودکان بین 5 تا 18 سال استفاده می شود. قطره هر شب هنگام خواب در چشم چکانده می شود. عوارض جانبی قطره های آتروپین در دوزهای پایین ممکن است شامل قرمزی یا خارش در اطراف چشم باشد.

لنزهای تماسی غیرمتمرکز محیطی

این لنزهای تماسی خاص توسط کودکان 6-12 ساله مبتلا به نزدیک بینی استفاده می شود. این لنز تماسی "چند کانونی" دارای مناطق مختلفی از تمرکز است. myopiacontrol in children کنترل نزدیک بینی در کودکانفکر کنید این نوع لنزها شبیه تخته دارت هستند و دایره های مختلفی درون آن قرار دارند. مرکز لنز بینایی دور را تصحیح می کند  در حالی که قسمت های بیرونی لنز دید محیطی (کناری) کودک را "مات"  یا تار می کند. تصور می شود تاری دید محیطی باعث کند شدن رشد چشم و نزدیک بینی می شود.
لنزهای تماسی غیرمتمرکز محیطی ممکن است در همه موارد موثر نباشد. با این حال، به نظر می رسد که این لنزها به کودکان خاصی کمک می کند، از جمله آنها که والدینشان نزدیک بین است و نزدیک بینی خودشان نیز در حال پیشرفت است.
مانند هر لنز تماسی، خطر ابتلا به عفونت قرنیه نیز وجود دارد. مطمئن شوید که کودک شما می تواند لنزهای تماسی را به درستی بگذارد، تمیز و نگهداری کند تا از عفونت جلوگیری کند.

ارتوکراتولوژی (ارتو-کی)

myopiacontrol in children کنترل نزدیک بینی در کودکان ارتوکراتولوژی روشی است که  کودک یک لنز تماسی در طی شب می گذارد تا در طول روزبینایی را اصلاح کند. لنزها که Ortho-K نیز نامیده می شوند، هنگام خواب قرنیه را صاف می کنند. روز بعد ، نوری که از قرنیه تغییر شکل یافته دقیقاً بر روی شبکیه چشم می افتد، باعث واضح تر نشان دادن تصاویر دور می شود.
استفاده از لنزهای Ortho-K فقط برای مدت کوتاهی بینایی را بهبود می بخشد. هنگامی که استفاده از لنزها را متوقف کردید، قرنیه به آرامی به شکل طبیعی خود برمی گردد و نزدیک بینی برمی گردد. با این وجود، ortho-K ممکن است اندکی کاهش دائمی در پیشرفت نزدیک بینی ایجاد کند.
خطر عفونت با لنزهای Ortho-K وجود دارد. فیت آنها در مقایسه با لنزهای تماسی معمولی نیز دشوارتر است و مراجعه به پزشک برای پیگیری بیشتر لازم است.

گام هایی که شما و فرزندتان می توانید بردارید ممکن است به کند شدن روند نزدیک بینی کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما زمان بیشتری را در فضای باز سپری می کند. زمان استفاده از کامپیوتر یا سایر دستگاه های دیجیتال را محدود کنید. با ایجاد تعادل بین زمان استفاده از وسایل دیژیتال و زمان بیرون از منزل ، می توانید پیشرفت نزدیک بینی کودک خود را محدود کرده تا در زمان بزرگتر شدن از بینایی او محافظت کنید.

جراحیهای چشم