لیزیک یا لازک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر

(آیا بعد از لیزیک می توان تلویزیون تماشا کرد و یا از سایر وسایل دیژیتال مثل کامپیوتر و موبایل استفاده کرد؟)

اگرچه دوره بهبودی در عمل جراحی لیزیک، بخصوص فمتولیزیک بسیار باورنکردنی است، اما برای بهبودی باید روز عمل را تعطیل کرده و استراحت کنید. گرچه استفاده از موبایل و کامپیوتر برای ارسال ایمیل ها یا ارسال پیامک به افراد در مورد تجربه خود وسوسه انگیز است، شما باید کمی به چشمانتان استراحت دهید.
بعد از چرت زدن و استراحت اولیه اگر دوست دارید می توانید تلویزیون تماشا کنید. با این حال، صفحه های دیجیتالی کوچکتر مانند تلفن همراه بلافاصله پس از جراحی، می توانند چشم های شما را تحریک کنند. اما تا جاییکه چشمتان را خسته یا اذیت نمی کند می توانید به استفاده از آنها ادامه دهید تا زمانیکه احساس کنید که نیاز است مدتی منتظر بمانید تا دوباره بتوانید به دستگاه های مورد علاقه خود نگاه کنید.

چگونه دستگاه های دیجیتال بر روی چشم های شما تأثیر می گذارند؟

قبلاً شنیده اید که نگاه زیاد صفحه نمایش باعث خستگی چشم می شود. استفاده طولانی مدت از بسیاری از دستگاه های رایج - از جمله رایانه، تبلت و تلفن های هوشمند - می تواند مشکلات بینایی موقت ایجاد کند. این علائم ناراحت کننده با خستگی چشم ناشی از کار با دستگاه های دیجیتال از جمله خشکی و تحریک همراه هستند.
چند دلیل وجود دارد که صفحه نمایش دیجیتال بر روی چشم شما تأثیر منفی می گذارد. وقتی به صفحه نمایش نگاه می کنید ، تمایل دارید که خیلی کمتر پلک بزنید. صفحات نمایش همچنین عناصر متغیری مانند کنتراست، سوسو زدن و تابش خیره کننده نوری دارند که باعث خستگی چشم شما می شوند. بعلاوه، بین خستگی چشم و نور آبی که برخی دستگاهها ساطع می کنند همبستگی وجود دارد.

پس از لیزیک موقتاً استفاده از تلفن و رایانه را محدود کنید.

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش ممکن است در طول یک روز معمولی برای چشمان شما سخت باشد. اگر در حال بهبودی از عمل جراحی لیزیک هستید، احتمالاً مشاهده یک صفحه باعث ناراحتی و تحریک بیشتری می شود. مهم است که به چشمان خود برای بهبودی زمان دهید.
بعد از جراحی لیزیک بهتر است 24 ساعت از دیدن دستگاه های دیجیتال خودداری کنید. جراحان لیزر چشم به بیماران توصیه می کنند با بسته نگه داشتن چشم ها و چرت زدن به چشم های خود استراحت دهند. همچنین باید از انجام سایر فعالیت های بصری مانند مطالعه خودداری کنید.
اگر نگران این هستید که در این مدت خسته و بی حوصله شوید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید به پادکست یا کتاب صوتی مورد علاقه خود گوش دهید.
در طی 24 ساعت اول پس از عمل لیزیک، برای اولین معاینه پس از عمل به مرکز ما باز خواهید گشت. ما چشم شما را معاینه می کننم و به شما می گوئیم که آیا آماده دیدن دوباره صفحه ها هستید یا خیر. اکثر افراد می توانند یک روز پس از جراحی لیزیک رانندگی کنند، به کار خود برگردند و فعالیت های عادی خود را از جمله کار با کامپیوتر از سر بگیرند.

توصیه  برای تماشای صفحه نمایش بعد از لیزیک

نگران نباشید، برای سالم نگه داشتن چشمانتان پس از انجام لیزیک، نیازی به محرومیت دیجیتالی ندارید. با این حال، برخی از اقدامات ساده مربوط به صفحه نمایش می تواند به جلوگیری از تحریک و خشکی کمک کند ، از جمله:

    به یاد داشته باشید که مرتب پلک بزنید: گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، زیرا نگاه کردن به یک صفحه نمایش می تواند حواس شما را پرت کند و غرق تماشا شوید. سعی کنید یک یادداشت به گوشه کامپیوتر خودبچسبانیدد تا یادآوری کند که پلک بزنید.    
    استفاده از قطره های چشمی: اشک های مصنوعی و ژل های روان کننده می توانند به رفع خشکی کمک کنند.    
    استراحت منظم: سعی کنید وقتی به صفحه نمایش نگاه می کنید از قانون 20/20/20 پیروی کنید. این به این معنی است که هر 20 دقیقه 20 ثانیه استراحت کنید , و با چشم خود را به چیزی که حداقل 20 فوت با شما فاصله دارد متمرکز کنید.

جراحیهای چشم