بهترین جراح لیزیک

نحوه انتخاب جراح لیزیک

اختصاص وقت برای انتخاب بهترین جراح برای انجام عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی گامی اساسی در افزایش احتمال دستیابی به نتیجه بینایی رضایت بخش است.
وقتی برای یک عمل جراحی معمول مراجعه می کنید ، شاید آن قدر لازم نباشد  زیاد فکر کنید که جراح چه کسی خواهد بود و آیا چقدر تبحر دارد؟  اما در مورد عمل های چشم انتخاب جراح ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. قبل از انجام عمل انکساری، باید خطرات و مزایا را بر اساس اطلاعات آگاهانه شخصی خودتان بسنجید و سعی کنید از تأثیر پذیرفتن توسط دوستانی که عمل کرده اند یا پزشکانی که شما را به این کار تشویق می کنند، جلوگیری کنید.
خوشبختانه استانداردهای اساسی برای جراح  چشم بودن و حتی استانداردهای خاص برای جراح لیزر چشم بودن وجود دارد. در هنگام انتخاب جراح لیزر چشم، بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کجا درمان می کنید، در مورد جراح لیزرتان تحقیق کنید. انجام این کار می تواند به کاهش احتمال بروز عوارض کمک کند و اطمینان حاصل کیند که بالاترین شانس را برای دستیابی به بهترین نتیجه دارید.

نکاتی را که باید در هنگام یافتن پزشک مناسب برای عمل لیزیک مد نظر قرار دهیم.

اگر قصد جراحی انکساری را دارید، با رعایت نکات زیر می توان اطلاعاتی در نحوه یافتن بهترین جراح عیوب انکساری را بدست خواهید آورد:

    مقایسه کنید.   نه تنها بر مبنای انتخاب  نوع روش جراحی  لیزری عیوب انکسار، بلکه اختلافات اندکی که بین دستگاه های لیزر اگزایمر بکار رفته برای انجام عمل وجود دارد و همچنین تفاوت هایی که بین جراحان لیزیک بسته به رشته تحصیلی و تجربه آنها در روش خاصی وجود دارد، میزان منفعت و خطر انجام عمل را سبک و سنگین کنید.

صرفاً بر اساس هزینه تصمیم نگیرید.  برای تصمیم گیری صرفاً به مشاوره با اولین مرکز چشم، چشم پزشک یا روشی که بررسی می کنید رضایت ندهید. تبلیغاتی که با نصف قیمت اقدام به لیزیک می کنند در واقع کیفیت عمل را فدای کمیت می کنند. حواستان باشد که چشم های شما ارزشمندترین اعضای وجود شما هستند و به دنبال هزینه ارزان با هر ریسکی نباشید. به یاد داشته باشید تصمیماتی که درباره چشم و جراحی انکساری می گیرید، تا آخر عمر بر روی شما تأثیر می گذارد.

  فریب تبلیغات کاذب را نخورید. متاسفانه این تبلیغات در سالهای اخیر برای انجام لیزر توسط تعداد معدودی چشم پزشک در ایران نیز با ارسال پیامک تبلیغاتی، تبلیغ در فضاهای مجازی  و با عناوین پیشنهاد پکیج مخصوص، وقت پذیرش محدود به مناسبت های مختلف، برای جلب بیماران مشاهده می شود. این تبلیغات توسط تعدادی دلال انجام می شود که اقدام به جمع آوری بیماران و تحت عنوان عمل با بهترین دستگاه یا عمل توسط اساتید دانشگاه بیماران  را به سمت سیستم خاصی هدایت می کنند که گاهاً ضررهای جبران ناپذیری به بیماران وارد می کنند. گاهاً تبلیغات "دید 20/20 یا بازگشت پول شما" یا "بسته های معاملات" را می کنند. دقت کنید که در پزشکی هرگز تضمینی وجود ندارد.

در مورد روش جراحی مطالعه و تحقیق کافی بکنید.  برای تصمیم گیری مهم است که با مراجعه به سایت های معتبر و کتابچه راهنمای بیمار را که توسط سازنده دستگاهی که برای انجام عمل انکسار استفاده می شود، اطلاعات موثقی بدست بیاورید. سایت های پزشکی معتبر اطلاعات کافی در مورد منافع و ضررهای احتمالی در اختیار شما قرار می دهند. 

پزشک معالجتان را بشناسید. صرفا بر اساس اینکه در فلان مرکز معتبر تصمیم به عمل می گیرید، پزشکتان را چشم و گوش بسته انتخاب نکنید. بسیاری از پزشکان معتبر به صورت مسقل کار می کنند.

به خاطر داشته باشید که حتی بیمارانی ک به درستی غربال شده و تحت مراقبت دقیق جراحان ماهر قرار گرفته اند، نیز می توانند عوارض جدی را تجربه کنند.
تحت مراقبت های یک پزشک باتجربه، انتخاب دقیق داوطلبان مناسب عمل جراحی عیوب انکساری،  غربال گری دقیق بیماران قبل از عمل، و مهم تر از همه داشتن انتظارات معقول و واقعی و درک صحیح از خطرات و گزینه های پیش رو، احتمالاً از نتایج عمل انکساری خود خوشحال خواهید شد.

جراحیهای چشم