آیا بهتر است آب مروارید را زودتر عمل کنیم؟

mature cataract آب مروارید رسیده در گذشته برای انجام عمل جراحی آب مروارید صبر می کردند تا آب مروارید "رسیده" شود و در نتیجه برای عمل آب مروارید سالهای زیادی منتظر می ماندند. در حال حاضر، با پیشرفت علم و تکنولوژی عمل آب مروارید آسانتر و از طرفی کم خطرتر و نتایج آن موفقیت آمیزتر شده است. همچنین با اصلاح عیوب انکساری مثل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم حین عمل جراحی آب مروارید و اصلاح پیر چشمی با لنز های داخل چشمی، جراحی آب مروارید از یک عمل ساده برای برطرف کردن تاری دید ناشی از کدورت عدسی طبیعی چشم تبدیل به یک عمل جراحی اصلاح عیوب انکساری برای اصلاح دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم توام با عمل جراحی آب مروارید شده است. از طرفی با ابداع انواع لنزهای داخل چشمی، همزمان با عمل آب مروارید پیرچشمی نیز قابل درمان شده است. بنابراین زمان عمل آب مروارید جلوتر کشیده شده و بیشتر و بیشتر به بیماران گروه جوان تر توصیه می شود. اما در انجام زودتر عمل جراحی آب مروارید مزایای اضافی دیگری نیزدارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.
آب مروارید هنگامی اتفاق می افتد که پروتئین های موجود در عدسی طبیعی چشم شما (یا همان لنز چشمتان) تغییر کرده و باعث کدر شدن لنز و جلوگیری از عبور نور می شود. در نهایت، این کدورت عدسی به علائمی مانند تاری دید، حساسیت به نور، خیرگی، کاهش دید در شب و دیدن هاله های اطراف چراغ منجر می شود. آب مروارید در طی معاینه کامل چشم تشخیص داده می شود. برای تشخیص یا رد وجود آب مروارید، توصیه می کنیم معاینات منظم چشم را در یکی از مطب ها یا مراکز چشم پزشکی انجام دهید.

فیلم کاتاراکت یا آب مروارید  Cataract Video


cataract surgery phacoemulsification عمل آب مروارید به روش فیکوجراحی آب مروارید چیست؟

به طور خلاصه، جراحی آب مروارید شامل برداشتن لنز کدر شده (عدسی طبیعی جشم) و جایگزینی آن با لنز مصنوعی داخل چشم شفاف (IOL) است تا بینایی واضح شود. جراح چشم شما با استفاده از لیزر یا چاقوی خاص یک برش قرنیه ای کوچکی ایجاد می کند و عدسی طبیعی کدر شده را خارج می کند. زمان جراحی آب مروارید کوتاه است و فقط 10 الی 15 دقیقه طول می کشد. امروزه روش عمل جراحی آب مروارید با روش های قدیمی جراحی آب مروارید که نیاز به اقامت دو یا سه روزه در بیمارستان داشت، کاملاً متفاوت است.
به عنوان یکی از جراحی های متداول در جهان، دلیل کمی برای تأخیر در برداشتن آب مروارید وجود دارد و انجام زودهنگام آن فواید زیادی دارد. 

 

  تکنیک عمل جراحی آب مروارید توسط دکتر نادری  

جراحی زود هنگام آب مروارید می تواند زودتر شما را شر عینک خلاص کند.

حتی اگر سالها نزدیک بین، دور بین یا آستیگماتیسم بوده اید، جراحی آب مروارید می تواند مشکل شما را با کاشت یک لنز داخل چشمی مناسب که دید واضحی به شما می دهد، اصلاح کند. از طرفی می توان پیر چشمی را توام با عمل آب مروارید درمان کرد. هنگامی که بسیاری از بیماران ما در مورد این مزیت جانبی می شنوند، تشویق می شوند که جراحی آب مروارید با روش های جدید را به تعویق نیندازند. بنابراین با انجام زودتر عمل جراحی آب مروارید می توان از مزاحمت های عینک دور و نزدیک و پیرچشمی خلاص شد.

عمل جراحی آب مروارید می تواند راهی برای کمک به درمان گلوکوم باشد.

گلوکوم شامل افزایش غیرطبیعی فشار داخل چشم (IOP) است که می تواند به عصب بینایی شما آسیب برساند و منجر به کاهش بینایی شود. چیزی که احتمالاً نمی دانید این است که جراحی زودرس آب مروارید در واقع می تواند فشار داخل چشم شما را کاهش دهد. جراحی زودرس آب مروارید نه تنها بینایی شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند باعث کنترل بهتر فشار چشم و کاهش وابستگی شما به داروهای گلوکوم شود.

عمل جراحی آب مروارید می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشید.

آب مروارید می تواند مانع بسیاری از کارهای روزمره از جمله رانندگی و مطالعه شود.بنابراین می توانند استقلال و سرگرمی شما در زندگی را از شما بگیرند. چرابا کیفیت پایین زندگی کنید، وقتی جراحی آب مروارید زود هنگام می تواند به شما کمک کند از همه کارهایی که اکنون می خواهید انجام دهید لذت ببرید؟

با انجام عمل جراحی آب مروارید زندگی خود را طولانی کنید.

یک مطالعه طولانی مدت که در سال 2013 منتشر شد، جراحی آب مروارید را با میزان افزایش طول عمر مرتبط دانست. در حقیقت، این کاهش 40 درصدی در خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به جراحی آب مروارید در مقایسه با افرادی که ترجیح داده اند آن را انجام ندهند، نشان داد. به زبان ساده ، جراحی آب مروارید می تواند شانس زندگی طولانی شما را بهبود بخشد - پس چرا آن را به تأخیر می اندازید؟

معاینات منظم چشم ، آب مروارید را زود ترتشخیص می دهند.

معاینات منظم چشم ، علائم اولیه آب مروارید را قبل از آنکه شما متوجه آنها شوید،  تشخیص می دهد. تشخیص به موقع بهترین راه برای بهره مندی از درمان زودرس است! ما در این مرکزچشم پزشکی، از فن آوری های دقیق بینایی برای تشخیص آب مروارید و توصیه مناسب ترین درمان استفاده می کنیم. 

فیلم علائم آب مروارید Cataract Symptoms video

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم