آب مروارید و دید شبانه

آیا جراحی آب مروارید دید در شب را بهبود می بخشد؟


آب مروارید و دید شبانهآب مروارید می تواند دید در شرایط کم نور را سخت کند. جراحی آب مروارید یک روش رایج و موثر است که می تواند به بازیابی دید در شب کمک کند. اگر کاهش دید شبانه مربوط به آب مروارید باشد و به دلیل سایر بیماری های چشمی نباشد، جراحی آب مروارید می تواند توانایی دید در تاریکی را به شما بازگرداند.  تقریباً همیشه، جراحی آب مروارید دید در شب شما را برای رانندگی، پیاده روی و هر فعالیت دیگری در نور کم بهبود می بخشد.
یکی از اولین علائم آب مروارید از دست دادن حساسیت کنتراست است که بیشتر در نور کم آشکار می شود. با بدتر شدن آب مروارید، علائم بینایی دیگری که دید در شب را تحت تاثیر قرار می دهند - به ویژه، تابش خیره کننده، پخش نور و هاله های اطراف نور - مشکل سازتر می شوند.

تاثیر آب مروارید بر دید در شب

آب مروارید می تواند باعث حساسیت به نور، تابش خیره کننده یا هاله در اطراف نورها و مشکلات دیدن در شرایط کم نور شود. همه این مسائل می تواند باعث دید ضعیف در شب شود. قبل از جراحی، آب مروارید می تواند بینایی شبانه را  بسیار سخت کند. دید ضعیف در شب می تواند یکی از اولین علائم ابتلا به آب مروارید باشد، زیرا عدسی کدر می تواند دید شما را تیره و تار کند. همچنین می تواند باعث ایجاد پخش نور و مشکلات بینایی با دیدن روشنایی چراغ های خیابان یا چراغ های جلو ماشین روبرو شود.
یکی از عوارض کاهش دید در شب به دلیل آب مروارید، ناتوانی در ادامه رانندگی ایمن در هنگام غروب یا تاریکی است. آب مروارید می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد و جراحی تنها راه حل این مشکل است.

بعد از جراحی آب مروارید چه انتظاری داریم؟

از آنجایی که جراحی آب مروارید کیفیت و وضوح بینایی را بهبود می بخشد، می تواند به شما کمک کند در همه شرایط نوری، از جمله در شب، بهتر ببینید.  بسیاری از مردم متوجه می شوند که این عمل به ویژه برای فعالیت هایی مانند رانندگی در شب موثر است.

توجه به این نکته ضروری است که اگر سایر مشکلات بینایی، بیماری های چشمی یا عوارض غیر مرتبط با آب مروارید دارید، جراحی آب مروارید این مشکلات را برطرف نمی کند. این جراحی لنز کدر شما را با یک لنز شفاف جایگزین می‌کند تا مشکلاتی را که هنگام تلاش برای مشاهده جهان از طریق یک لنز «مه‌آلود» ایجاد می‌شوند، بهبود بخشد.
اگر بعد از جراحی آب مروارید عیوب انکساری جزئی باقی بماند، ممکن است بتوانید با استفاده از عینک های طبی، دید در شب خود را حتی بیشتر دقیق کنید. اگر برای رانندگی در شب از عینک استفاده می‌کنید، برای شفاف‌ترین و راحت‌ترین دید ممکن، حتماً از پوشش ضد انعکاس روی لنز استفاده کنید.

 فیلم عمل کاتاراکت به روش فیکو Phaco emulsification Cataract Surgery  


 
برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم