قطره های چشمی بعد ازعمل جراحی لیزیک

 

Eye Drops after LASIK قطره های چشمی بعداز لیزیک

استفاده از قطره های چشمی پس از  عمل لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی می تواند به تسکین  عوارض جانبی پس از جراحی و کاهش هرگونه ناراحتی مرتبط با روند بهبودی کمک کند. در اینجا ، ما در مورد انواع قطره های چشمی بعد از عمل صحبت خواهیم کرد.

از چه انواعی از قطره های چشمی باید استفاده کنم؟

به دنبال عمل لیزیک ،معمولاً دو نوع قطره چشمی تجویز می شود: آنتی بیوتیک و استروئید. قطره آنتی بیوتیک به کاهش خطر عفونت چشم کمک می کند، در حالی که قطره استروئید به کنترل التهاب کمک می کند. دستورالعمل های خاصی برای استفاده به شما داده می شود. رعایت رهنمودهای تعیین شده توسط دکتر نادری مهم است.

خشکی چشم بعد از لیزیک

یکی از رایج ترین عوارض جانبی بعد از لیزیک، خشکی چشم است. با توجه به نوع عمل جراحی لیزری اصلاح عیوب انکساری، انتظارخشکی چشم وجود دارد. همزمان با تغییر شکل قرنیه توسط لیزر، اعصاب مسئول تولید اشک اغلب قطع می شوند. این اعصاب با گذشت زمان بهبود می یابند. با این حال، بلافاصله پس از لیزیک، به همین دلیل بسیاری از افراد  دچار خشکی چشم می شوند.

قطره های روان کننده چشم برای خشکی چشم

از آنجا که خشکی چشم یک اتفاق معمول پس از لیزیک است، ما بیماران را به استفاده از قطره های اشک مصنوعی چشم در طول دوره بهبود ترغیب می کنیم. در حالی که می توان از قطره های بدون نسخه استفاده کرد، ما اشک مصنوعی یک بار مصرف را توصیه می کنیم،  زیرا این قطره ها حاوی مواد نگهدارنده یا مواد شیمیایی نیستند که منجر به تحریک شود. اشک مصنوعی به کاهش قرمزی و خارش کمک می کند و در صورت لزوم می توان پس از لیزیک چندین ماه از آنها استفاده کرد.

اگر سابقه خشکی چشم داشته باشم چه می شود؟

توجه به این نکته مهم است که بیمارانی که از قبل خشکی چشم دارند، به طور معمول کاندید عمل لیزیک نیستند؛ زیرا احتمال دارد عمل لیزیک این وضعیت را بدتر کند. اگر سابقه سندرم خشکی چشم دارید، با دکتر نادری در مورد گزینه های درمانی غیر جراحی صحبت کنید. او می تواند در طراحی روش درمان مناسب به شما کمک کند.

بعد از عمل لیزیک چند بار نیاز به استفاده از قطره چشم دارم؟

پاسخ به این سوال می تواند متفاوت باشد، زیرا استفاده از قطره، به طور قابل توجهی به روند بهبود فرد بستگی دارد. در اکثر موارد، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که از قطره های چشمی برای چندین هفته تا چند ماه پس از لیزیک استفاده کنند. بعضی اوقات ممکن است اشک مصنوعی برای مدت طولانی تری لازم باشد. در طی  مشاوره  عمل، ما می توانیم در مورد خطرات و مزایای درمان بحث کنیم ، بنابراین شما می توانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

سایر ملاحظات  برای درمان خشکی چشم

علاوه بر استفاده از قطره های مرطوب کننده، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم خشکی چشم به دنبال عمل لیزیک انجام دهید. مثلا:

     از قرار گرفتن در محیط های دودی ، گرد و غبار یا خشک خودداری کنید.
     با هر نوع ماده حساسیت زا در هوا آشنا باشید و اقدامات احتیاطی مناسبی را انجام دهید.
     همیشه عینک محافظ چشم داشته باشید تا از چشمانتان در برابر مواد تحریک کننده محافظت کند

 

جراحیهای چشم