خشکی چشم بعد از عمل لیزیک، لازک و پی آرکی

خشکی چشم بعد از لیزیک Post LASIK Dry Eyeمانند اکثر جراحی ها ، عمل لیزیک و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی معمولاً برای کمک به بهبودی و تسکین ناراحتی هایی که ممکن است بعد از عمل تجربه شوند، به برخی از مراقبت های بعدی  نیاز دارد.
قطره های اشک های مصنوعی بهترین دوست بیمار لیزیک در دوران نقاهت هستند، زیرا خشکی چشم یکی از رایج ترین عوارض جانبی است. اما بعد از لیزیک از کدام قطره های چشمی استفاده کنید و چه مدت انتظار دارید که از آنها استفاده کنید؟

در زیر ، ما راهنمای کاملی برای استفاده از قطره های چشمی بعد از لیزیک ارائه می دهیم تا بتوانید پس از جراحی ، چشمتان را مرطوب و سالم نگه دارید.

آیا بعد از لیزیک می توانم از اشک مصنوعی استفاده کنم؟

اشک مصنوعی معمولاً برای بیماران لیزیک تجویز می شود تا قبل و بعد از عمل استفاده کنند. این کار به این دلیل است که خشکی چشم از عوارض جانبی رایج لیزیک است و به همین دلیل بسیاری از افراد برای کمک به خشکی چشم بعد از لیزیک به چشم پزشک مراجعه می کنند.

افرادی که از خشکی چشم رنج می برند و به اصلاح بینایی نیز نیاز دارند، به دلیل علائم خشکی چشم، دراستفاده از لنزهای تماسی نیز مشکل دارند. بسیاری از این افراد نمی خواهند با ناراحتی لنزهای تماسی کنار بیایند، اما علاقه زیادی به استفاده از عینک نیز ندارند، بنابراین به دنبال لیزیک هستند.

اشک بر روی سطح قرنیه پخش شده و سطح چشم را مرطوب می کند و کیفیت بینایی را بهبود می بخشد. زمانیکه چشم تحت عمل جراحی لیزیک یا سایر عمل های لیزری عیوب انکساری قرار می گیرد، در هنگام تراشیدن لایه های سطحی قرنیه برای اصلاح شماره چشم (عیب انکساری) اعصاب حسی قرنیه نیز آسیب می بینند. بنابر این توانایی تشخیص قرنیه برای احساس خشکی کاهش می یابد و در نتیجه اشک به اندازه کافی تولید نمی شود. لذا چشم بعد از این عمل های جراحی دچار خشکی می شود.

استفاده از قطره چشمی اشک مصنوعی بعد از جراحی لیزیک می تواند در کاهش علائم خشکی چشم که ممکن است بعد از عمل تجربه کنید کمک کننده باشد. همچنین برای کسانی که قبل از عمل لیزیک خشکی چشم دارند، قطره چشمی قبل از تاریخ عمل تجویز می شود.

چه قطره های چشمی بعد از لیزیک بی خطر هستند؟

توصیه ما این است که  برای انتخاب بهترین اشک مصنوعی بعد از لیزیک با چشم پزشکتان مشورت کنید. چشم پزشک قادر خواهند بود قطره های چشمی را که نیازهای شخصی شما را برآورده می کنند ، توصیه کند.
اگر به چیزی احتیاج دارید که تا ویزیت توسط پزشکتان تا اندازه ای مشکلتان را برطرف کند،  قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده را امتحان کنید. آنها نسبت به قطره های دارای مواد نگهدارنده ملایم تر هستند و با قیمت مناسب به طور گسترده در دسترس هستند. با این حال، استفاده طولانی مدت از قطره چشم بدون نسخه را توصیه نمی کنیم مگر اینکه توسط چشم پزشکتان توصیه شده باشد.

خشکی چشم بعد از لیزیک Post LASIK Dry Eyeبعد از لیزیک چند بار باید از قطره های مرطوب کننده چشم استفاده کنم؟

دفعات استفاده از قطره های چشمی اشک مصنوعی بعد از لیزیک از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت است و باید توسط چشم پزشک تأیید شود. به طور معمول، قطره های چشمی تقریباً هر 2 تا 4 ساعت و حداقل 10 هفته پس از لیزیک مورد نیاز است. پس از آن می توانید به تشخیص خود از آنها استفاده کنید تا رطوبت و راحتی چشم را حفظ کنید.
باز هم ، بهتر است در مورد هرگونه مراقبت های بعد از عمل با چشم پزشکتان مشورت کنید. وی قادر خواهند بود وضعیت چشم شما و همچنین مکانی را که در روند بهبودی هستید ارزیابی کند و به شما در مورد تعداد دفعات استفاده از قطره چشمی بعد از لیزیک مشاوره دهد.

بعد از انجام لیزیک چه مدت باید از اشک مصنوعی استفاده کنید؟

تا زمانی که احساس می کنید که به قطره های اشک مصنوعی نیاز دارید، می توانید از آنها استفاده کنید. زمان بهبودی لیزیک در افراد مختلف متفاوت است و هر بیمار در طی زمان های مختلف سطح خشکی مختلفی را تجربه خواهد کرد.برای قطع مصرف قطره های چشمی بعد از لیزیک "تاریخ قطع" خاصی وجود ندارد. تا زمانی که چشم شما احساس خشکی می کند، می توانید از قطره های مرطوب کننده بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.
در طول بهبودی لازم است که با چشم پزشک خود در تماس باشید، بنابراین در صورت بروز خشکی مداوم و شدید می توانید به ایشان اطلاع دهید. چشم پزشک ممکن است بتوانند درمان های مختلف یا قوی تری را برای تسکین بیشتر علائم شما تجویز کند.

آیا خشکی چشم بعد از عمل لیزیک برطرف می شود؟

برای بیماران لیزیک 6 تا 12 ماه پس از جراحی خشکی چشم معمول است. بر طبق گزارشات تا 60٪ بیماران در طی ماه اول پس از عمل احساس علائم خشکی چشم را دارند. با این حال، بدترین علائم خشکی چشم معمولاً چند ماه پس از لیزیک مشاهده می شود. گرچه خشکی چشم را بیشتر افراد تجربه می کنند، افرادی نیز وجود دارند که هرگز علائم خشکی چشم ندارند و افراد دیگری که سالها پس از جراحی لیزیک دچار خشکی چشم می شوند.
هیچ روش مطمئنی برای پیش بینی دقیقاً احساس خشکی چشم شما در دوران نقاهت وجود ندارد. با این حال، مشاوره با چشم پزشک می تواند بینشی در مورد وضعیت فعلی چشم شما ایجاد کند و ایده بهتری به شما بدهد که در هنگام بهبودی از عمل لیزیک، چه انتظاری باید داشته باشید.

جراحیهای چشم