پیشگیری از پیرچشمی

پیشگیری از پیرچشمی Presbyopia Preventionچگونه می توانم از پیرچشمی پیشگیری کنم؟

همانگونه که نمی‌توانید از پیری جلوگیری کنید، از پیرچشمی نیز نمی توان پیشگیری کرد. اما اقدامات روزمره‌ای وجود دارد که می‌توانید برای تقویت سلامت چشم خود و کاهش سرعت بدتر شدن آن با افزایش سن انجام دهید. اگر چشم ها را از نظر سلامتی در وضعیت مطلوب نگه داریم، ممکن است خطر ابتلا به سایر مشکلات چشمی جدی تر مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) را کاهش دهیم.

برای سلامت چشم ها این نکات را رعایت کنید:

  •      - نور کافی، به کاهش خستگی چشم کمک قابل توجهی می کند.
  •      - معاینه چشم سالانه.  نسخه عینک  و وضعیت سلامتی چشم شما می تواند به سرعت تغییر کند. بنابراین به طور منظم به چشم پزشکتان مراجعه کنید. هر گونه تغییر در علائم را که می تواند نشانه چیز جدی تری باشد، با پزشکتان در میان بگذارید.    
  • هنگام مراجعه به چشم پزشکتان علائم چشمی را یادداشت کنید و با خود ببرید.
  •     - از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید که حاوی مقدار زیادی سبزیجات برگ سبزباشد.
  •     - چندین بار در هفته ورزش کنید.
  •     - آب کافی بنوشید تا هیدراته بمانید.
  •      - الکل را محدود کنید.
  •      - سیگار نکشید.
  •      - عینک آفتابی بزنید.  سایه ها بیشتر از اینکه شما را خنک کنند، از بافت ظریف چشم شما در برابر اشعه های مضر UV (فرابنفش) محافظت می کنند.

برای حفظ سلامت هر چه بیشتر چشمها یمان چه غذاهایی بخوریم؟

برای حفظ بافت ها و عملکردهای حیاتی، چشم های شما به مواد مغذی موجود در غذاهایی که می خورید متکی هستند. علاوه بر محدود کردن الکل و کافئین، باید مطمئن شوید که با نوشیدن آب کافی هیدراته بمانید.
همچنین باید سعی کنید غذاهایی بخورید که سرشار ازمواد زیر باشند:
   پیشگیری از پیرچشمی Presbyopia Prevention  ویتامین A. برای حفاظت سطح چشم و بینایی سالم به مقدار کافی آنتی اکسیدان ویتامین A در رژیم غذایی خود (یا از طریق مکمل) نیاز دارید. در هر رژیم غذایی، منابع غنی از ویتامین A وجود دارد. انتخاب های گیاهی شامل سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، سبزیجات سبز برگ و هویج است. یا ممکن است غذاهای حیوانی مانند پنیر، ماهی روغنی یا جگر را انتخاب کنید.
     ویتامین C. بهترین غذاها برای دریافت دوز روزانه ویتامین C میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی و کلم بروکلی هستند.
     ویتامین E. اگر قبلاً دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) دارید، مطمئن شوید که ویتامین E کافی دریافت می‌کنید. مطالعات نشان داده‌اند که این ویتامین در کاهش سرعت بیماری نقش دارد.
     لوتئین. سبزیجات برگ سبز مصرف کنید تا مطمئن شوید که لوتئین کافی دریافت می کنید که به چشمان شما کمک می کند نور آبی مضر را که می تواند به شبکیه چشم شما آسیب برساند، فیلتر کند.
اگر می‌دانید که ویتامین‌های مناسبی دریافت نمی‌کنید، زیرا رژیم غذایی شما به اندازه کافی غذاهای سالم را شامل نمی‌شود، می‌توانید به جای آن یک مولتی ویتامین مصرف کنید. البته به یاد داشته باشید که ویتامین هایی که در یک قرص وجود دارد به خوبی ویتامین هایی که به طور طبیعی در غذاهای تازه وجود دارند جذب بدن نمی شوند.

به خاطر داشته باشید.

پیری یک امتیاز است و امتیازات به ندرت بدون هزینه به دست می آیند. اما وقتی صحبت از پیری چشم و توانایی دیدن از نزدیک می شود، عینک مطالعه، لنزهای تماسی یا جراحی اصلاح پیرچشمی کمترین هزینه ای است که می پردازید. امروزه گزینه‌های بسیار زیادی برای اصلاح یا درمان پیرچشمی وجود دارد که وقتی انتخاب کردید چه چیزی برای شما مناسب است، می‌توانید دوباره بر روی همه چیزهای مورد علاقه خود با جزئیات دقیق تمرکز کنید - چه خواندن آخرین رمان، چه نقاشی مورد علاقه تان یا خیاطی یک لباس جدید خاص.

جراحیهای چشم