چشم در شرایط مختلف

چشم درد

eye pain چشم درد

درد چشم شایع است، اما به ندرت علائم یک بیماری جدی است. اغلب اوقات، درد بدون دارو یا درمان برطرف می شود. درد و ناراحتی چشم را می تواند در جاهای مختلفی تجربه کنید. درد عمدتا در دوقسمت احساس می شود: درد در سطح چشم  و درد در داخل کره چشم. درد چشم که در سطح ایجاد می شود ممکن است احساس خراشیدگی، سوزش یا خارش باشد. درد سطحی معمولاً به دلیل تحریک جسم خارجی، عفونت یا ضربه ایجاد می شود. اغلب این نوع چشم درد یا ناراحتی با قطره چشمی یا استراحت درمان می شود.
درد چشم که در اعماق چشم ایجاد می شود ، ممکن است احساس درد عمیق، تیر کشیدن یا ضربان دار باشد. این نوع درد چشم ممکن است نیاز به درمان اساسی تری داشته باشد. درد چشم همراه با کاهش بینایی ممکن است علامت یک مسئله فوری پزشکی باشد. اگر در هنگام احساس درد چشم شروع به از دست دادن بینایی کردید، فوراً با چشم پزشک خود تماس بگیرید. ادامه مطلب =>

استرس و بینایی چشم ها

stress and vision استرس و خستگی چشم هااسترس با فعال کردن سیستم سمپاتیک بدن و آزاد سازی هورمون استرس (کورتیزول )، باعث مشکلات بینایی می شود. مقادیر بیش از حد آدرنالین و کورتیزول می تواند منجر به مشکلات چشم و مغز شود که بینایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. انواع استرس ذهنی می تواند مشکلات بینایی ایجاد کند. استرس مزمن  و همچنین اضطراب و شرایط فردی بسیار استرس زا  می توانند باعث افزایش آدرنالین و کورتیزول شوند که منجر به مشکلات بینایی شود.
مطالعات اخیر در مورد بررسی ارتباط بین استرس و مشکلات بینایی نیز رویکردهای درمانی موثر را شناسایی کرده است. اتخاذ رویکرد روانی جسمی با تأکید بر تکنیک های کاهش استرس و آرام سازی، رویکردی بسیار موثر در درمان کاهش بینایی مرتبط با استرس است. آخرین تحقیق در مورد مشکلات بینایی ناشی از استرس بر کاهش استرس شما تمرکز دارد، خواه در یک واکنش استرس فعال باشید یا اینکه استرس بخشی از زندگی روزمره شما باشد. در ترکیب با درمان های مرسوم مشکل بینایی، کاهش استرس می تواند به شما کمک کند تا از نظر روحی و جسمی روزانه احساس بهتری داشته باشید. ادامه مطلب =>

کرونا و چشم

conjunctivitis and corona کنرژنکتیویت در بیماری کروناهمه گیری جهانی بیماری ویروس کرونا در سال 2019 (COVID-19) بیش از 21 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده و طی چند ماه بیش از نیم میلیون نفر مرگ داشته است. بیمار کرونا یا کووید 19یا COVID-19 در سالهای اخیر به یکی از شدیدترین بحران های بهداشت عمومی تبدیل شده است. در مقایسه با سایر ویروس های بیماری زا، سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) بسیار عفونی است. به دلیل فقدان درمان یا واکسن های خاص و موثر، پیشگیری از بیماری و تشخیص به موقع آن برای ایجاد دستورالعمل هایی برای کاهش شیوع بیشتر ضروری است.

به طور کلی ، شایع ترین تظاهرات چشمی کرونا، التهاب ملتحمه یا علائم و نشانه هایی شبیه التهاب ملتحمه است. ورم ملتحمه ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد.سایر تظاهرات چشمی شامل فوتوفوبیا (ترس از نور)،  قرمزی، ترشحات چشمی، کموزیس (تورم ملتحمه)، خارش، احساس جسم خارجی، خشکی چشم، ملتحمه فولیکولار و اپی اسکلریت است. نکته مهم اینکه، هیچ یک از مطالعات هیچ تغییر مرتبطی را در میزان بینایی بیماران کرونا با تظاهرات چشمی گزارش نکرده است. ادامه مطلب =>

سردرد و چشم

HEADACHE AND EYE سردرد و چشمدلیل دقیق بسیاری از انواع سردرد ناشناخته است، اگرچه عوامل مسبب مختلفی برای سردرد شناسایی شده است. سردرد و مشکلات چشمی اغلب ارتباط تنگاتنگی دارند. سردرد هم می تواند علت و هم نتیجه مشکلات مختلف چشم باشد. بیشتر انواع سردردها - از جمله میگرن ، تنش و سردردهای خوشه ای - علائم شبیه مشکلات چشم ایجاد می کنند. به همین ترتیب، خستگی چشم محرک مشخصی برای برخی از انواع سردردها است.

خستگی چشم می تواند منجر به سردرد شود، هرچند به میزانی که بسیاری از مردم فکر می کنند نیست. انواع دیگر مشکلات چشمی - مانند خشکی چشم، آسیب به چشم، نزدیک بینی و دور بینی اصلاح نشده و عفونت چشم - نیز می توانند باعث سردرد شوند. ادامه مطلب =>

کلروکین و چشم

Chloroquine and Hydroxychloroquine Toxicity اثر سمی هیدروکسی کلروکین بر شبکیه کلروکین و هیدروکسی کلروکین از اوایل دهه 50 به طور گسترده ای برای درمان آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های التهابی مشابه استفاده می شود. کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای دهه ها به عنوان ضد مالاریا و همچنین به عنوان درمان های تنظیم کننده سیستم ایمنی برای بیماری های روماتیسمی مانند لوپوس سیستمیک و آرتریت روماتوئید استفاده می شود. این داروها هنوز هم درمان انتخابی بسیاری از بیماران هستند. آنها همچنین دارای خواص ضد ویروسی هستند و در حال حاضر به صورت تجربی برای درمان بیماری ویروس کرونا استفاده می شود.

سمیت شبکیه عارضه بالقوه این داروها است. کاهش بینایی قابل توجه، چه قابل برگشت یا برگشت ناپذیر در ارتباط با داروها بسیار نادر است. اما یک عارضه جانبی مهم است که می تواند قطع درمان را واجب کند. بنابراین تشخیص زود هنگام سمیت و ارزیابی عملکرد بینایی از نکات مهم فرایند درمان است. برای تشخیص، پیگیری و پیش آگهی از دست دادن بینایی مرکزی مرتبط با دارو، آزمایش های مختلف الکتروفیزیولوژیک استفاده می شود. ادامه مطلب =>

راکوتان و چشم

Roaccutane on your eyes راکوتان و چشمراکوتان (Roaccutane) یک داروی آکنه است که معمولاً برای درمان جوش های صورت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین  برای درمان آکنه های شدید و سایر بیماری های پوستی اسکار گذار مانند روزاسه یا رنگدانه های دردناک استفاده می شود. همانطور که اغلب در مورد داروهای تجویزی استفاده می شود، راکوتان (Roaccutane) یک نام تجاری برای ایزوترتینوئین است. از سال 2009 به عنوان راکوتان (Roaccutane) (یا Accutane) فروخته نشده است، اما نام آن باقیمانده است و از آنجا که خواندن آن از ایزوترتینوئین بسیار آسان تر است، بنابراین ما برای اهداف این راهنما آن را راکوتان می نامیم.
راکوتان (Roaccutane) می تواند در پاکسازی پوست شما بسیار موثر باشد - اما این یک گزینه آخر است ، زیرا متخصصان پوست به دلیل عوارض جانبی آن را فقط در موارد شدید و در صورت عدم موفقیت در سایر درمان ها تجویز می کنند. با این وجود ، حدود 90٪ بیماران در طی چهار تا شش ماه بهبود قابل توجهی در پوست خود می بینند.  بنابراین از نظر تئوری واقعاً موفقیت آمیز است. مشکل این است که راکوتان (Roaccutane) بسیار قوی است و همراه با عوارض جانبی  متعددی است که شامل طیف وسیعی از مشکلات بینایی است. بعضی از آنها خفیف است ، در حالی که برخی دیگر شدیدتر هستند. ادامه مطلب =>

سیگار و چشم

smoking and eyes عوارض سیگار بر چشماستعمال دخانیات (سیگار ، سیگار برگ یا پیپ) می تواند باعث بیماری ریوی، بیماری قلبی، سرطان و بسیاری از مشکلات سلامتی جدی دیگر شود. اما آیا می دانید سیگار کشیدن به چشم شما نیز آسیب می رساند؟ سیگار کشیدن به همان اندازه که برای سایر اعضای بدن شما مضر است؛ برای چشم شما هم مضر است. اگر سیگار می کشید، ممکن است به بیماری های وخیم چشمی مبتلا شوید که می تواند باعث کاهش بینایی یا کوری شود.

دود تنباکو از حدود 4000 ترکیب فعال تشکیل شده است که اکثر آنها دربه صورت حاد یا طولانی مدت سمی هستند. بسیاری از آنها برای بافت چشمی نیز سمی هستند و عمدتا از طریق مکانیسم های ایسکمیک یا اکسیداتیو بر روی چشم تأثیر می گذارند. لیست اختلالات چشم پزشکی مرتبط با استعمال سیگار همچنان در حال رشد است.

به نظر می رسد بیشتر بیماری های مزمن چشم، به استثنای رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم زاویه باز اولیه، با استعمال دخانیات ارتباط داشته باشند. هم ایجاد آب مروارید و هم تخریب ماکولای وابسته به سن، از دلایل عمده اختلال بینایی شدید و کوری، با استعمال سیگار مستقیماً تسریع می شود.

smoking and eyes عوارض سیگار بر چشمسایر اختلالات شایع چشم، مانند ایسکمی شبکیه، نوروپاتی بینایی ایسکمیک قدامی و بیماری گریوز، نیز به طور قابل توجهی با این عادت مضر ارتباط دارند. استعمال دخانیات علت مستقیم آمبلیوپی تنباکو-الکلی است. این بیماری زمانی رایج بود اما اکنون نادر است و با از دست دادن بینایی شدید مشخص می شود  که احتمالاً نتیجه آسیب عصب بینایی ناشی از مسمومیت است.

استعمال دخانیات برای مخاط ملتحمه بسیار تحریک کننده است. همچنین در اثر قرار گرفتن غیرمستقیم در معرض دود سیگار (سیگار کشیدن غیرمستقیم) بر چشم افراد غیر سیگاری تأثیر می گذارد. اثرات خطرناک سیگار کشیدن از طریق جفت منتقل می شود و فرزندان مادران سیگاری مستعد ابتلا به استرابیسم هستند. تلاش ها باید با افزایش خطر نابینایی به استدلال های شناخته شده تر در مورد سیگار کشیدن، به سمت افزایش کارزار مبارزه با سیگار کشیدن باشد. ما باید بیماران خود را به ترک سیگار ترغیب کنیم  و باید آنها را کاملاً از مصائبی که ممکن است با دود سیگار در چشم ما ایجاد شود آگاه کنیم. ادامه مطلب =>

الکل و چشم

با گذشت زمان ، سو مصرف الکل یا نوشیدن زیاد آن می تواند به تغییرات طولانی مدت بینایی از جمله افزایش خطر ابتلا به آب مروارید منجر شود. این که آیا به صورت تفریحی الکل مصرف کنید و یا به صورت مرتب و به عنوان فرد الکی مصرف الکل داشته باشید، مصرف مداوم هر مقدار الکل در طول زمان می تواند پیامدهای جسمی و روانی منفی داشته باشد.

Alcohol and eyes problem الکل و تاثیر آن بر چشم هااز جمله عوارض کوتاه مدت آن می توان به تاری دید و دوبینی اشاره کرد که می تواند از اثرات مسمومیت موقتی باشد؛ اگرچه به طور معمول با هوشیاری فرد یا روز بعد از بین می رود. سو مصرف الکل همچنین می تواند به تغییرات طولانی مدت بینایی مانند افزایش خطر ابتلا به آب مروارید کمک کند.

یکی دیگر از تأثیرات کوتاه مدت نوشیدن بیش از حد، تغییرات در حرکت چشم فرد است. برخی از مطالعات نشان می دهد که الکل می تواند بر کنترل توجه بینایی فرد تأثیر بگذارد و دقت مکان یابی اهداف بصری را کاهش می دهد. بعلاوه، برخی تحقیقات نشان داده است که  سوء مصرف الکل می تواند منجر به آمبلیوپی الکلی شود که منجر به از بین رفتن  بینایی  دو طرف می شود. با این حال، این مشکل نادر است و بیشتر در بیمارانی دیده می شود که سیگاری نیز هستند و سوء تغذیه هم دارند.
آنچه در مورد الکل و مشکلات بینایی و همچنین سایر عواقب منفی سو مصرف الکل باید بدانید ، در اینجا آمده است: ادامه مطلب =>

بارداری (حاملگی) و چشم

در یط بارداری تغییرات زیادی که در بدن شما اتفاق می افتد نیز می تواند چشم شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر یک بیماری چشمی مانند گلوکوم دارید، علائمی که در دوران بارداری تجربه می کنید شدیدتر است. اطمینان حاصل کنید که هر مشکل چشمی را به چشم پزشک خود اطلاع داده و از دستورالعمل های وی در دوران بارداری پیروی کنید.
pregnancy and eyes چشم و حاملگی ممکن است تولید اشک کاهش یابد و یا چشم های شما خشک و خارش داشته باشد ، که باعث می شود استفاده از لنزهای تماسی ناراحت کننده باشد. قبل از استفاده از اشک مصنوعی یا سایر روش های درمانی بدون نسخه، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این مواد برای شما بی خطر هستند.
بارداری می تواند با حساسیت بیشتر چشم به نور، ایجاد سردرد یا میگرن، بینایی را تغییر دهد. یکی از راه های کمک به کاهش درد سردرد استفاده از عینک آفتابی است که دارای پوشش آینه ای است تا تابش آفتاب را منعکس کند.
اگردچار اجتباس مایعات شوید، ممکن است مایعی در پشت چشم یا در کره چشم ایجاد شود و در شکل قرنیه  تغییراتی ایجاد کند. این کار نحوه عبور نور از چشم را تغییر می دهد که می تواند بینایی فرد را مختل یا تار کند. ممکن است دریابید که لنزهای اصلاحی شما مانند قبل از بارداری موثر نیستند. به همین دلیل است که جراحی اصلاحی چشم در دوران بارداری توصیه نمی شود - ممکن است اندازه گیری دقیق عیب انکساری چشم مقدور نباشد.
روش دیگری که بارداری می تواند بینایی را تغییر دهد ایجاد تاری دید است. این مشکل اغلب موقت است. معمولاً با اصلاح احتباس مایعات و پس از زایمان، بینایی به حالت طبیعی برمی گردد. با این حال، اگر در دوران بارداری با مشکلات شدید یا مزمن بینایی روبرو هستید، با متخصص زنان و زایمان و یا چشم پزشک خود مشورت کنید. ادامه مطلب =>

تغذیه و چشم

nutrition and eyes تغذیه و چشمگرچه دیگر جوانی قابل بازگشت نیست، اما خوردن غذاهای مناسب می تواند از بینایی شما محافظت کرده و سلامت شما را حفظ کند. تحقیقات می گوید که غذاهای غنی از ویتامین C و E ، روی ، لوتئین ، زاگزانتین و اسیدهای چرب امگا 3 با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (AMD) ، آب مروارید و حتی حتی خشکی چشم در اواخر زندگی مرتبط هستند.غذاهای غنی از ویتامین های A ، C و E ، کاروتنوئیدها ، لوتئین و زگزانتین و سلنیوم (ماکارونی ، نان و غلات) همگی به محافظت از سلول های ما در برابر آسیب کمک می کنند.

در حالی که می توانید مکمل ها را به صورت قرص در داروخانه دریافت کنید ، اما مصرف آنتی اکسیدان ها به طور ارگانیک از میوه ها و سبزیجات و سایر غذاهای کامل مفید است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های آنتی اکسیدانی به پیشگیری از آب مروارید کمک نمی کنند. مکمل ها حتی ممکن است مضر باشند. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که مکمل های بتاکاروتن با دوز بالا خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری و سیگاری های قبلی افزایش می دهد. مکمل های ویتامین E با دوز بالا خطر سکته مغزی خونریزی دهنده (سکته مغزی ناشی از خونریزی در مغز) و سرطان پروستات را افزایش می دهد. بنابراین در مصرف سبزیجات تازه و میوه های خوشمزه - و نه در مکمل های با دوز بالا - بار بیاورید و بدانید که چشم و سلامت خود را لطف می کنید. ادامه مطلب =>