لیزیک و تاثیر آن بر دید در شب

آیا لیزیک می تواند دید در شب من را آسیب برساند؟

اکنون اثبات شده که عمل جراحی  لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی برای اصلاح عیب انکساری نزدیک بینی ، دوربینی یا آستیگماتیسم، ایمن و موثر است و اکثر افراد از نتایج لیزیک خود بسیار راضی هستند.
در حقیقت، بسیاری از افرادی که تصمیم به جراحی لیزیک یا سایر روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری می گیرند، پس از جراحی به وضوح دید در شب تیزتر از عینک و یا لنز های تماسی نسبت به قبل از جراحی دارند.
در طی مشاوره لیزیک، چشم پزشک اندازه گیری های دقیقی از چشم شما را انجام می دهد و در مورد خطر خیرگی، هاله بینی و سایر عوارض جانبی که می تواند بر دید در شب شما تأثیر بگذارد، صحبت می کند.
در بسیاری از موارد، روش لیزیک سفارشی به بهترین وجه می تواند خطر بروز علائم بینایی را پس از لیزیک کاهش دهد. اگر بعد از جراحی لیزیک دچار دیدن هاله در اطراف چراغ ها یا پخش نور مداوم می شوید که دید در شب شما را تحت تأثیر قرار می دهد، عمل لیزیک تقویتی اغلب می تواند کمک کند.
اگر بعد از عمل لیزیک عیب انکسار اندکی برای شما باقی مانده باشد و تصمیم دارید که عمل لیزیک تقویتی انجام ندهید یا کاندید مناسبی برای جراحی اضافی نیستید، برای رانندگی در شب و سایر کارهایی که ممکن است برای بینایی شما آزار دهنده باشد، عینک رانندگی بخرید. برای داشتن بهترین دید و راحتی، از عدسی های عینک با پوشش ضد انعکاس استفاده کنید. این پوشش ها روی عدسی های عینک اعمال می شود تا بازتاب های منحرف کننده لنز را از بین ببرد.

آیا لیزیک می تواند دید در شب را بهبود بخشد؟

به لطف جراحی لیزیک و یا سایر روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری، افراد می توانند بدون کمک عینک و لنزهای تماسی به وضوح ببینند. این روش ها، بینایی را افزایش می دهد و به مردم اجازه می دهد تا بر عیب انکسار غلبه کنند و دید واضح و با کیفیتی را تجربه کنند. این امر همچنین می تواند شامل بهبود دید در شب و وضوح دید در شرایط کم نور باشد.
بسیاری از بیماران هنگام مشاوره در کلینیک چشم  پزشکی دکتر نادری در مورد لیزیک و تأثیرات آن بر دید در شب می پرسند. در اینجا به بررسی برخی اصول می پردازیم. بنابراین شما درک خوبی از انتظارات پس از عمل لیزیک خواهید داشت.

لیزیک سنتی و تأثیرات آن در دید در شب

در طی جراحی لیزیک، مشکلات مربوط به شکل قرنیه با استفاده از فناوری دقیق لیزر اصلاح می شود. با تغییر شکل قرنیه، می توان نزدیک بینی (میوپی) ، دور بینی (هایپروپی) و آستیگماتیسم را درمان کرد. به لطف فناوری پیشرفته، انحرافات مرتبه بالاتر که باعث ایجاد خیرگی، هاله و سایر مشکلات در دید در شب می شود نیز قابل درمان است.
با روش های نوین جراحی لیزری،  شیوع مشکلات دید در شب در بین بیماران لیزیک کاهش یافته است.

تکنولوژی لیزیک هوشمند یا اختصاصی یا سفارشی چه تغییری ایجاد کرده است؟

یکی از راه هایی که به کمک لیزیک می توان دید در شب را افزایش داد، جدیدترین فناوری لیزیک است. با استفاده از فناوری تشخیص جبهه امواج نور، می توان نقشه قرنیه بسیار دقیقی ایجاد کرد. این نقشه قرنیه ناهنجاری های مرتبه بالاتر را مشخص می کند که می توانند در طی روش لیزیک اصلاح شوند و به شما در هدایت لیزر برای انجام لیزیک در طی جراحی کمک می کند.
نتایجی از این دست تنها به لطف پیشرفت فناوری لیزیک هومشمند یا اختصاصی امکان پذیر است. این نکته نشان می دهد که چگونه متخصصان چشم،  سلامت بیماران و همچنین ایمنی و اثربخشی روش را افزایش می دهند.

مشکلات بینایی شب در دوره بهبودی از جراحی لیزیک

در حالی که بینایی شبانه در نهایت بعد از لیزیک بهبود می یابد، باید توجه داشته باشیم که دید در شب بیمار در مراحل اول بهبودی لیزیک به طور موقت کاهش می یابد. این اتفاق بخشی از روند طبیعی عادت چشم شما به اصلاحاتی است که در قرنیه ایجاد شده است.
حدود یک هفته یا بیشتر پس از عمل لیزیک، باید موقع رانندگی در شب مراقب باشید؛ تا زمانی که چشمان شما خوب شود و بینایی شما تنظیم شود. بیرون رفتن با دوستان ، همکاران یا اعضای خانواده تان گزینه خوبی در این مرحله است. در این دوره از بهبودی استفاده از حمل و نقل عمومی و یا استفاده از تاکسی تلفنی یا اینترنتی نیز گزینه های ایده آلی هستند.

بهبود کیفیت بلند مدت بینایی و رضایت از لیزیک

هنگامی که دوره عادت پذیری به پایان رسید، چشم های شما همچنان بهبود می یابند و متوجه پیشرفت اساسی در کیفیت دید در شب می شوید. ما توصیه می کنیم که در تمام ویزیت های بعدی شرکت کنید تا اطمینان حاصل شود که بهبودی شما رو به پیشرفت است. در طی معاینات پیگیری منظم، با هر مشکلی که روبرو می شوید می توان آنرا درمان کرد.در هر زمان که مشکل اورژانسی داشتید، می توانید به ما مراجعه کنید.

جراحیهای چشم